Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skall inte användas på allvarligt sjuka djur med hjärtfel eller nedsatt lever- eller njurfunktion.
Skall inte användas i kombination med intravenös behandling med potentierade sulfonamider (trimetoprim-sulfa).
Skall inte användas vid känd överkänslighet mot det aktiva innehållsämnet eller mot något hjälpämne.
Hästar som närmar sig eller befinner sig i endotoxisk eller traumatisk chock, eller hästar som lider av hjärtsjukdomar, långt framskriden lungsjukdom eller feber bör endast behandlas i enlighet med ansvarig veterinärs nytta/riskbedömning.
Jag gav min häst domosedan gel förra gången hon skoddes, vilket funkade bra. Det fick jag utskrivet av veterinär på plats fast det var inte till skoning det skulle användas utan för att veterinären inte klarade av att ge hästen en lugnande spruta när hon skulle undersökas. Men det blev att använda det till skoning i stället.
Hovslagaren kan inte sko hästen hon sparkar för mycket med benen när han skulle sko utan lugnande sparkade hästen så han föll omkull på golvet, det är bakbenen som är svårast.
Nu skulle jag vilja få lugnande utskrivet per telefon, det känns både jobbigt och dyrt att ta ut veterinären för en sådan sak men jag vet inte om jag vågar ringa och fråga om dom skriver ut, dom kanske inte gör det utan att ha sett hästen.
Ägare och hästar i "mitt" stall har fått lugnande utskrivet av vet. (på plats) för lite allt möjligt. För igångsättning av stolllig häst, för allmänt ridande på stollig häst, för lastande av stollig häst, för skoning av stollig häst..ja, du förstår, så nog ska man väl få det.
I såna där fall är det nästan bättre att den som hanterar hästen får lugnande.
Galna ägare gör ju vilka hästar som helst stolliga.
Ja, jag tänker droga hästen tills den kan skos utan. Det var hovslagaren som ville att den skulle drogas.