lugnande vid färd?

S

safen

hej. vet någon om det finns ngt bra att ge vid trp..? vi har köpt en väldigt orolig o rädd häst som vi ska hämta.. den ska åka 20 mil, alltså ca tre tim. Har hört att valeriana från hälsokost kan vara bra. Vet ngn hur mkt o om det är bra? eller kan man få tag i plegacil för att ge??? tacksam för svar då vi ska hämta pållen på söndag

Sv: lugnande vid färd?

Hej.
När vi hade en unghäst som skulle åka transport på båt så kontaktade vi vet som skrev ut ett medel som heter sedalin, plegicil tror jag inte används längre. Det fungerade i alla fall jättebra på henne, vanlig lugnande som man köper i tex hälsokost vet jag inget om det bästa är att fråga en veterinär.
Lycka till.

safen skrev:
hej. vet någon om det finns ngt bra att ge vid trp..? vi har köpt en väldigt orolig o rädd häst som vi ska hämta.. den ska åka 20 mil, alltså ca tre tim. Har hört att valeriana från hälsokost kan vara bra. Vet ngn hur mkt o om det är bra? eller kan man få tag i plegacil för att ge??? tacksam för svar då vi ska hämta pållen på söndag

Ring veterinäär... Finns ett lugnande som det är 14dgrs karens på men som FUNKAR!

Plegicil finns visst fortfarande. Min häst får det nästan varje gång vet är hos oss för att hon inte ska toka sig när vet kollar henne. Kostar typ 1,50 :D

Trådskaparen: Ring och fråga om du kan få lugnande, men det är inte helt säkert att det funkar. Vet. gav min häst tre sprutor men vi fick inte på henne på transporten iaf.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: tara
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 139
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama