Lugnande pasta

H

heylan

(Som man ger hästen i munnen) Vad heter den? Skriver vet. ut den på en vanligt recept så att man hämtar på apoteket?
 
Sv: Lugnande pasta

Tänker du på Sedalin? Fick ut det på recept av vet. Hämtade ut på apoteket. Det är en gel som sprutas in i munnen.
 
Sv: Lugnande pasta

Jag vet inte alls vad det heter, så det är nog rätt. Tack så mycket!
 
Sv: Lugnande pasta

Nyfiken, vad ska du göra?

Jag har bara hört positivt om sedalin.

De blir lugna,men inte groggy.
 
Sv: Lugnande pasta

Men tänk på att det är väldigt starkt. Vi gav vår häst 2 ml vilket var lagom för att hon skulle bli lugn att promenera med (konvalescent), men om det råkade bli 3 ml så blev hon alldeles för vinglig. Följ receptet noga alltså.
 
Sv: Lugnande pasta

Han ska skos... Har varit felverkad och har fått spänningar i kroppen. Han var svår innan (har dock blivit bättre tack vare en mkt tålmodig hovslagare), men sist gick det inte alls, o vi vill inte bråka med honom... Det är ju så viktigt nu att han blir ordentlig i fötterna så att kroppen kanske kan bli "spänningsfri"! (ska även ta ut en kiropraktor som ska få klämma lite)
 
Sv: Lugnande pasta

Aha, låter som en mycket klok ide.

Jag undrar om man inte kan köpa på ATG i Täby om man pratar med vet där, fast du kanske inte är hitåt så ofta.
 
Sv: Lugnande pasta

Hovisens son är jockey på Täby galopp, o skulle ha tagit med sig, men det var tydligen slut... Känner en vet. som förhoppnings skriver ut i morgon. Skulle vara såå härligt att få det ordnat! Känns som om att det mesta har krånglat, skulle vara skönt om det bara kunde "flyta på" för en gångs skull..!:smirk:
 
Sv: Lugnande pasta

Aha, vad typiskt.

Jo, visst vill man ha lite flyt när man kämpat hårt.
Jag vet precis hur det är.
 
Sv: Lugnande pasta

spagetti :D skojjar bara...
Men om det är det du tänker på så som sagt innan, va noga med dosen... vi hade en häst som fick för mycket en gång och han kunde inte alls stå upp på sina ben. S:
 
Sv: Lugnande pasta

Baron Linge skrev:
Men tänk på att det är väldigt starkt. Vi gav vår häst 2 ml vilket var lagom för att hon skulle bli lugn att promenera med (konvalescent), men om det råkade bli 3 ml så blev hon alldeles för vinglig. Följ receptet noga alltså.


Oj, min vet skrev 5-7 ml till min häst... :crazy: Jag har inte behövt använda sedalinet än tack och lov.
 

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
Svar
8
· Visningar
1 346
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 377
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp