Lugn country-musik??

ika77

Trådstartare
Jag skulle vilja ha tips på vad det finns för lugna country-låtar som är bra..
För mig som inte vet så mycket om countrymusik så är det ett rent träsk att leta i... :crazy: Man hittar enstaka låtar, men det är lättare om man får ett namn och en titel.
Gärna nåt aukustiskt.
Alla tips emottages tacksamt!

Den bästa som finns enligt mig:
Garth Brooks - "Thunder rolls"

Tycker även denna är bra:
K.T Oslin - "I don't remember your name"

Alan Jackson är alltid bra,prova med cd:n "Greatest hits",Alison Krauss & Union Station är också en höjdare.
Har också hittat ett band på nätet som heter Montgomery gentry,men har inte hittat några cd att köpa i Sverige.
Du kan också logga in på www.cow97.com ,det är en super radiostation som bara spelar country dygnet runt.
:)

Alan Jackson får jag tipsa med, det är min stora favorit och han har många bra låtar, sen kan jag inte säga någon på rak arm.
Garth Brooks med "thunder rolls" är också kanonbra som någon skrev.
Höll ju på att glömma Martina McBride och hennes låt "in my doughters eye"

Lyssna på Aaron Tippin, Ketih Urban, Dixie Chicks, Montgomery Gentry och Travis Tritt. T.ex.

John Moore gör också bra musik men det är mer Bluegrass.

Tack för otroligt många bra förslag!!
Jag gillade absolut Garth Brooks och sen var det några till av förslagen som ni gav. (kommer inte ihåg så här på rak arm..=)
Tack tack tack alla!!! :rofl: :bow: :bow: :bow:

PS: Det finns en film som gick på Tv förr som hette BlUEGRASS. På svenska hette den FULLBLOD.
Är det nån som vet hur man kan få tag på den??? :confused:
*VILL HA* :love:

Hör gärna av er!!
Jag kan köpa den av någon om det är nån som vill kopiera/ sälja.. :angel: ;) :p

www.icebergradio.com är en nätradiostation med ett oändligt urval av country. Där kan du lätt hitta en och annan favorit!
Själv är jag stort fan av Tim McGraw och Kenny Chesney.

Ursäkta mig. Men vad har den här tråden på Tävla western att göra??? :confused: Den borde väl ligga på senior eller liknande.... :crazy:

/Carina
7_11_1.gif
...i morse...

icebergradio var ett jättebra tips.Lyssnar just nu !
Inga avbrott på sändningen,stort + för att man hela tiden kan se artistens namn,vilket album och låt som spelas . :) :) :banana:

Spelar det nån roll??!!
Jag förknippar western med country. :p ;)
Och ligger den fel så är de välkomna att flytta på tråden. Det gör absolut INGENTING! ;)
Ville nå ut till country-folket... *sorry*

Thunder Rolls var ju heelt underbar!!!! :love:

Tack alla för helt kanonbra tips! Jag har hittat mängder av bra låtar! tack tack tack!! :bow:

Hade du lagt en musiktråd inne på hoppning?? Jo, jag tycker faktiskt att det spelar roll, speciellt med tanke på att trådar på andra ställen flyttas fort som attan om de inte handlar om just det som ska vara där så varför skulle det vara annorlunda med western om jag får fråga....

En sak till, bara för att man håller på med westernridning så betyder det inte att man automatiskt älskar country. Visst det finns en del bra artister och låtar plus att det går att stå ut med när man är och tävlar.
Men privat lyssnar jag hellre på hårdare saker......
15_1_109.gif
....fast kanske inte just denna gubbe, man han visa vilket håll jag dras åt..... Och nej, jag är ingen surkäring...... :cool:

/Carina
7_11_1.gif
...i morse...

En liiite dålig dag ...?? :confused: :angel: :)

Det var konstigt för jag tänkte skriva innan att jag förknippar ju inte country-musik med hoppning direkt.. :D
Så jag skulle ju inte lägga den där direkt..
Du får verligen ursäkta om jag har förstört din dag..verkligen.. :crazy:

Och ja, jag tycker att western och country har lite (läs: ganska mycket) med varann att göra. I alla fall mer än vad de andra inriktningarna har.
Jag förstår ju att westernryttare även kan lyssna på hiphop, hårdrock och ja, vad som helst.
Men med country då tänker jag : cowboyhatt, boots, chaps och ett par nypolerade sporrar..
Jag tänker definitvit INTE på Malin Baryard.. :angel:

Men om det nu retar dig så mycket så får du väl ge ett litet inlägg till en ansvarig moderator, så de får flytta den...
Jag blir inte ledsen var den nu än ligger. Får säkert bra svar ändå.
;)
Tycker inte om att göra folk irriterade, i alla fall inte om jag kan undvika det..

Visst det finns en del bra artister och låtar plus att det går att stå ut med när man är och tävlar.

jaha, och varför tror du att det spelas country när man tävlar i western då??
jag tror att den här tråden ligger klockrent fint på Western! :angel:

Okej, då kanske vi ska börja skriva om klassisk musik på barock då? Få se vad passar in på hoppning eller dressyr... Någon som har förslag???
Nej, jag anser fortfarande att det här är ett forum för att tävla western inte countrymusik även om den av naturliga orsaker spelas på westerntävlingar.
Men den har egentligen inte ett dugg med själva ridningen att göra....

Trot eller ej men jag är faktiskt på ett ypperligt humör idag, möjligtvis känner jag mig aningen smådjävlig :devil: :devil:...

Hade jag varit sur så hade du tagit skydd för länge sen... :devil: :angel:

/Carina
7_11_1.gif
...i morse...

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 580
Senast: Nevermind
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 361
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar