Ludger Beerbaum och Goldfever?

Sea

Trådstartare
Såg på världscuppen i hoppning i Leipzig igår.. Och nu undrar jag vart Ludger Beerbaum och Goldfever har tagit vägen? De var ju med i toppen ifjol iaf, om jag inte minns fel. Då var väl Ludger rankad världs etta. Men vad har hänt nu?
Nån som har hört nåt? :bump:

Men de var ju med i går och red runt på 8 fel!

För övrigt gjorde RGB bort sig, han red gräsligt.
/P

Jaha då missade jag dem för jag såg inte första halvtimmen. Men det ha inte gått så bra för dem på sistone då eller vad? För jag har inte hört att de har haft några högre placeringar på ett tag (åtminstone inte i världscuppen).

De var med igår.
Men han hade ju flera nedslag.
Tydligen har det inte alls gått bra för honom i världscupen i år.

Enligt Lisen Bratt så påstod Ludger själv att det berodde på att han matchade allt med tanke på OS och inte världscupen.

... och jag tyckte att hon lät lite ironisk när hon sa det, som att han försökte skylla ifrån sig lite...

Såg du förressten Franke Sloothaaks nye, SundanceK, han var ju jättefin tycker jag.

Hon SA ju tom "he, he, det är ju vad han SÄGER i allafall".
Rätt talande vad hon trodde i allafall! :D

Lisen var fö bra som expertbisittare tycker jag!
Du var väl en av dem som i min "Eurosporttråd" rekommenderade sändningarna med henne. Första gången jag hörde henne igår, och jag tycker hon var jättebra!

Fö så gillar jag Lisen på clinics också, för hon är så positiv och pratar så man lätt förstår.

Jo, hos italienaren Jerry Smit - you know, the Italian way ;) Säkert passade det Jamiro mycket bättre!

Vad menar du med att Roffe gjorde bort sig?..
Jamiro är en komplicerad häst och så är det!
Roffe red jätte super bra..men Jamiro antagligen ville inte el något dålig i dagsformen..sist eller förra året så kom de 8:a har jag för mig på ett kval och låg då på 12:e plats i världsrankingen....Roffe rider förresten inte Gräsligt nån stans!.. :(

Såg du det själv?

Han gasade på till ett hinder så att Jamiro hoppade väldigt flackt och hade inte en chans att klara hindret, därefter fick han inte tillbaks hästen och ryckte och slet och blev aldrig klar, sen lät han inte hästen komma fram och då kunde jJmiro ju inte hoppa.
Det var ingen harmoni, det var slagsmål.
Han passar nog inte på Jamiro, däremot finns det många andra hästar som går jättebra med RGB.
Jamiro hoppade super under Jerry Smit, visserligen lite rakt upp och sen ner men det är synd att JS inte fick fortsätta rida honom.
/P

Man får helt enkelt anpassa sig efter hästen vilket Roffe har svårt att göra, han vill ha hästarna efter sin ridning vilket funkar ibland , ibland inte.

Nu har jag varit inne och rensat skitprat i den här tråden. Att diskutera en ryttare och hennes/hans ridstil sakligt är ok, men att antyda vad som ev. gjorts på framridningar och komma med rent skitsnack om någon är INTE tillåtet. Att någon känner någon, vars kusin såg X piska en häst någonstans är INTE ok.

Ska jag sitta som "barnvakt" och passa sådana här trådar för att skitpratet poppar upp tar jag bort trådarna i stället. Buke är tidvis så segt att det går inte att rensa utan bara ta bort alltihop.

/Moderatorn :mad:

Jag blir alldeles LYRISK varje gång jag ser For Pleasure! :love:
Så fin, så välbehållen för sin ålder!

TÄNK att få hoppa en sådan häst! TÄNK vad erfaren och klok han ska vara! :bow:

Och vilket passande namn han fick när han döptes!
Han ser ju verkligen ut att vara "pleasure" att rida!

Och TÄNK om man hade Ehnings fina sits och ridstil! :love:

Men det är väl ALLTID så att vissa hästar inte kan ridas av vissa ryttare?
Det är väl därför proffsen "byter" hästar då och då?
Vilket jag inte tycker är ngt konstigt alls!

Vissa hästar passar vissa ridstilar, andra passar andra.

Och jag måste hålla med om att just denna häst ser inte alls ut att passa Roffe!
Han brukar ju rida så mjukt och fint, och dessutom klara hästar som ANDRA inte klarar!

Jag tycker denna häst såg lite klumpig och TRÖG ut för Roffes ridning!
Roffe passar ju "känslingar" som Pialotta!
Fö så kunde väl inte Jan Tops rida Pialotta? Så där är ju "alla hästar passar inte alla" igen.

Men är det ngn som tar skitprat från gräsrötter på allvar?! :smirk:
Inte jag i allafall.
Jag ler mest lite och tänker det vanliga att TÄNK vad många proffs det finns på en ryttarläktare! :angel:
Och inte allt för sällan så klarar ju "ryttarläktarproffsen" ens att ta sig över en bomj-el på backen ens! :devil:

Men å andra sidan ledsnar man ju på trådar som blir så där ointressanta pga "ryttarläktarproffs"...

Men vissa saker anser jag att även proffs ska få kritik för!
Rider de tex med nubb i skydden, så kan de gärna få hängas ut för det!

Om det är bekräftat att h*n rider med nubb i skydden är det helt ok. Om en bekants kusins flickväns mamma sagt att en viss ryttare har nubb i skydden är det inte ok.

Du och jag tar inte det på allvar nej, men det finns många här som gör det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 996
Senast: Flixon
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt