- Svar: 68
- Visningar: 6 822
Ludger Beerbaum, en av världens mest kända hoppryttare med 4 OS-guld i bagaget, har ertappats på film när han använder sig av en otillåten träningsmetod på sina hästar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var inte han inbladad i barrering tidigare?
Det känns om att SVT klippt konstigt i nån intervju?För mig är det fruktansvärt att en så ansedd ryttare som blir så hyllad, bland annat av min dotter, plågar djur. Det får man inte.
Det är väl den närstående till honom som filmat som säger det?Tyvärr är jag inte förvånad.
Jag förstår inte vem det är som säger
Det känns om att SVT klippt konstigt i nån intervju?
Håller helt med, jag skäms när vi höjer en ryttare till skyarna för att hen "låter dem gå ute med en vän" som om det är inte det mest basic vi bör tillgodose för djuren? The bar is low...Hästar är för snälla.
Ännu en gång ställer jag mig frågan om det är rätt att använda djur som tävlingsredskap.
Jag läste någon svensk hoppryttares blogg (kommer inte ihåg vem) som efterfrågade att alla reflekterar mer över vilka filmer och bilder som vi gillar på sociala medier. Tex hästar som överhoppar sig gång på gång-att då inte bara tryck på gilla utan istället kritisk tänka varför hästen gör det och att den eventuellt är manipulerad på något vis.Jag trodde faktiskt inte att detta pågick längre. Hade det varit på 90-talet hade jag inte varit förvånad, men med de försiktiga hästar vi har i dag så blir jag som sagt var förvånad.
Börjar undra lite över Henrik von Eckermann, han lärdes väl upp av Beerbaum?
Han har ju kommenterat.
Jag läser bara på buke, så du får gärna länka.
Ah, det var Schockemöle jag tänkte på tidigare som ertappades med samma typ av "träning".O Beerbaum jobbades hos Shockemöhle som också är känd "inom det".
Jag tycker det där är ett väldigt tråkigt sätt att misstänkliggöra en annan ryttare.Börjar undra lite över Henrik von Eckermann, han lärdes väl upp av Beerbaum?