Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har en Lucky S Allround till min breda Arab. Köpte den av en tidigare arabägare som sa att detta var den enda sadel som hade passat hennes häst..
Jag tror dock inte att jag har riktigt samma modell, har en mycket mörkt brun och stigbyglar helt i läder.
Bra kvalité, tror att den är rätt billig för att den är sparsam med detaljer, inget onödigt krux på den, mycket skön att rida i. Så är iaf mina sadel, kan ha ändrat sig.
Min sadel verkar passa på breda hästar, som även är breda över manken. Har nämligen testat den på 2 till andra araber vilket den legat uselt på. Men det finns väl olika bomviddar?
låter jättebra om den e bred för det e just vad jag behöver till min häst men det måste ju finnas olika bredder i den sadeln å de e ju inte säkert att b**jes har den med bred bom men jag får nog ringa å höra.
Vi har haft en sån till min förra medryttarhäst. Det första jag la märke till var att den luktade illa Men den var skön att rida i men passade tyvärr inte hästen som var en bred och svankig kallblodstravare. Har för mig 6,5" semi bom på den och en sån passar väl hästar med rätt smal rygg och manke.
Det vet jag faktiskt inte, jag har inbillat mig det, fast så kanske det inte är.
Bom vet jag inte heller, köpte den av en bekant som hade haft den till sin arab, så jag glömde helt bort bommen, lite dumt kanske. Men jag anar att det är den bredaste.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.