Lucky ´s (SIMCO)

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av den sadeln :confused: vilka hästar ligger den bra på breda, smala? Jag har tänkt att köpa den från b**jes...hur e kvalitén mm.... :banana: :banana: :banana:

Jag har en Lucky S Allround till min breda Arab. Köpte den av en tidigare arabägare som sa att detta var den enda sadel som hade passat hennes häst..

Jag tror dock inte att jag har riktigt samma modell, har en mycket mörkt brun och stigbyglar helt i läder.

Bra kvalité, tror att den är rätt billig för att den är sparsam med detaljer, inget onödigt krux på den, mycket skön att rida i. Så är iaf mina sadel, kan ha ändrat sig.

Min sadel verkar passa på breda hästar, som även är breda över manken. Har nämligen testat den på 2 till andra araber vilket den legat uselt på. Men det finns väl olika bomviddar? :bow:

låter jättebra om den e bred för det e just vad jag behöver till min häst :D men det måste ju finnas olika bredder i den sadeln å de e ju inte säkert att b**jes har den med bred bom :confused: men jag får nog ringa å höra. :)

Vi har haft en sån till min förra medryttarhäst. Det första jag la märke till var att den luktade illa :crazy: Men den var skön att rida i men passade tyvärr inte hästen som var en bred och svankig kallblodstravare. Har för mig 6,5" semi bom på den och en sån passar väl hästar med rätt smal rygg och manke.

Det är vad jag vet om den sadeln :)

Simco har en väldans massa olika bommar, vissa andra märken har kanske bara ett par olika storlekar på bommar, men Simco har alltså flera.

Luktade illa? :eek: haha, det gör då inte min iaf.

Jag tror att kvalitén säkert kan vara olika, jag tycker personligen att min sadel ser bra mycket snyggare ut än de bilder som jag sett på den.

Dock skulle jag hellre själv ha en sadel som ej är rundad baktill, mest för syns skull. :)

Ja när jag öppnade paketet när jag fick den ny kände jag en äcklig lukt. Luktade på sadeln och den luktade pyton :crazy: :confused: Konstigt nog....

Håller med, den är finare i verkligheten än på bild. Samma här, för syns skull har jag hellre en som inte är rundad baktill :)

Det vet jag faktiskt inte, jag har inbillat mig det, fast så kanske det inte är.

Bom vet jag inte heller, köpte den av en bekant som hade haft den till sin arab, så jag glömde helt bort bommen, lite dumt kanske. Men jag anar att det är den bredaste.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
507
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 863
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 874
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama