Lucky Light 940

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ankan90
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 457
A

ankan90

är det någon som har en avkomma efter Lucky Light? vill gärna se bilder på dem, har en själv;)

Sv: Lucky Light 940

Jag har haft en, super fin, bedömd med 52 p som föl med 899 på sina gångarter. Fick tyvärr ta bort honom redan som 1,5 åring.

Har lagt in bild på honom i en annan tråd, sök på Lucky Light.

En av uppfödarna som brukar vara här har fött upp en Lucky Light-avkomma, som jag såg på treårstestet i Mörtbol 2005 (?) då den fick hoppdiplom. Jättefin häst, hoppade som en katt. Har hört gott om kapaciteten annars också.

Lucky Light är mycket nära släkt med Looping, som väl är A-premierad.

Grannhästen i stallet är en liten sån. :D

Han är lugn, väääldigt kelig av sig. Har väl inte världens bästa gångarter vad jag sett, inget super, men inget som man tappar hakan för att det ser hemskt ut.
Trevlig häst iaf! :)

Här är mitt sto, hon är Lucky Light - Democritos.
Född 1998, gick dressyr i Falsterbo som 5-åring.
Opererades sen för lösa benbitar och har inte riktigt våga komma tillbaka efter det, men vi jobbar på det, sakta sakta men säkert ska det nog bli något av henne igen. Köpte henne i slutet juni 2006. Hon har i princip bara dressyrat hela livet, men några hinder har vi testat ta oss över och det kan hon det med.
4077070.jpg

8246499.jpg

6511636.jpg

Framifrån, huvud.

Har en egen uppfödning e. Lucky Light - Lemon - Utrillo - Gaspari
Hon fick dubbel diplom som 4 åring, gick Breeders final i hoppning som 5åring och Scandinavian Open som 6 åring. Har även tävlat Msv dressyr. Hon är snygg o duktig men kan vara lite skarp/tuff om man inte ser upp :smirk:

Lyckas inte lägga in ngn bild...:o men det finns på hemsidan :angel:

Jag har precis köpt ett sto e. Lucky Light - Curacao - Utrillo. Hon har mycket motor, men är völdigt snäll. Har tyvärr inget kort.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka