Luciafirande utan ridhus

Glimris

Trådstartare
Funderar på att ha luciafirande på mitt ridlekis. Men om vädret blir för jä.....gt hur löser ni det då? Hade tänkt ha ponnyridning och tomte med godispåsar efteråt. Tips???
 
Sv: Luciafirande utan ridhus

Hej! Så kul! :) När jag satt med i en us som anordnade ponnyridning klädde vi en gran i skogen med morötter och en julstjärna, och så en "tomte" med en korg skumtomar, och så gick ridingen dit och tillbaka. Mycket uppskattat, men det beror ju på hur mycket småsyskon som kommer med...

Angående väder så tycker jag att man antingen kan skriva på anslagen att det är kläder efter väder som gäller (upp till en viss gräns, förstås), eller att allt flyttas inomhus (men då utan ridning) vid dåligt väder.

Sedan kan det ju vara roligt att hitta på lite annat runtom, kanske rösta fram en stallbästis, ha pyntat i stallet etc.

Lycka till!
 
Sv: Luciafirande utan ridhus

Hej! Så kul! :) När jag satt med i en us som anordnade ponnyridning klädde vi en gran i skogen med morötter och en julstjärna, och så en "tomte" med en korg skumtomar, och så gick ridingen dit och tillbaka. Mycket uppskattat, men det beror ju på hur mycket småsyskon som kommer med...

Angående väder så tycker jag att man antingen kan skriva på anslagen att det är kläder efter väder som gäller (upp till en viss gräns, förstås), eller att allt flyttas inomhus (men då utan ridning) vid dåligt väder.

Sedan kan det ju vara roligt att hitta på lite annat runtom, kanske rösta fram en stallbästis, ha pyntat i stallet etc.

Lycka till!

Jättebra tips :laugh:
 
Sv: Luciafirande utan ridhus

Funderar på att ha luciafirande på mitt ridlekis. Men om vädret blir för jä.....gt hur löser ni det då? Hade tänkt ha ponnyridning och tomte med godispåsar efteråt. Tips???

En annan sak också.....hur är reglerna för fika?? Får man sälja varmkorv utan tillstånd?? Eller frallor, lussekatter osv??
 
Sv: Luciafirande utan ridhus

Jag är faktikst inte hudra på det. När vi har haft grillkorv så har vi aldrig ansökt om något tillstånd, men det betyder ju inte att det är rätt...

Kom ihåg glöggen, också :-)
 
Sv: Luciafirande utan ridhus

Du får sälja mat utan tillstånd inom slutet sällskap. Och i och med att detta bara skulle gälla elever med familjer (inte vem som helst som kör förbi och ser tomten) så ska du inte behöva något särskillt tillstånd. :)
 
Sv: Luciafirande utan ridhus

Låter jätteroligt och mysigt! Beroende på hur stort stall du har o hur många som kommer, kanske ngn liten tipsrunda?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 065
Senast: starcraft
·
Relationer Som en del utav er vet så ska jag och min sambo gifta oss, och vi funderar lite på hur vi vill göra med vår ekonomi. För oss båda är det...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
9 836
Senast: BernT
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 170
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp