Lovisedalsritten 26/4

Sv: Lovisedalsritten 26/4

NU gick det. och jag o pållen står med tack och lov:grin:
en annan sak jag lade märke till är att pilarna på kartan visar att man ska rida till höger vid vägskälet efter beateberg, men i beskrivningen står det att man tar vänster och sedan kommer fram till 1 mils markeringen. eller är jag ute och cyklar?

Ha! Nu förstår jag varför jag inte fick ihop det med sträckan start - 10/30 km-markeringen. Har tom varit in o mätt på Lantmäteriet. Men jag läste inte banbeskrivningen så noga...:crazy:

Nu gäller det...
Hästen tvättad och klar...
All e packat, bilen e tankad...
Har brett mackor och packat ner frukt...

Bara tävlingen kvar! Usch va nervös jag är!!

hoppas det gått bra för alla idag! själv sitter jag här med nybruten arm och kommer inte många meter suck...

Jag blev godkänd på 4 mil! Är så glad! Pållen gick såååå bra, och var sååå lugn! Typ överöste honom med mat och morötter och beröm efter sista pulsningen! Hur gick det för er andra?

Kram!

Vi blev oxå godkända i dag!!!
Utöver det fick vi oxå ett hederspris för att min häst var den äldsta godkännda häst, med sina 23 år!!!

Men nog kommer man känna av detta några dar framöver.....:crazy:

Tokloke

Åh grattis! Va kul att ni kom runt! Hade velat träffa lite mer folk här från forumet, men pållen va så himla otålig. Vi red mycket snabbare än vad jag hade tänkt att vi skulle göra! Han ville inte ens bli groomad! :p

*delvis knapplån*

Grattis till era godkända ritter!
Det är så kul att vara funktionär när alla ryttare och groomar är så trevliga :)

Nu ska jag sätta mig och fixa med foton från dagen, så jag återkommer här när jag är klar.

Mia har lagt ut resultaten på Rimborittens hemsida nu.

Kul att allt flöt så bra, det är jättetrevligt att arrangera när det mesta funkar som det ska och alla funktionärer är flinka och duktiga. Det tycktes som om de tävlande ekipagen också var nöjda. Grattis till er alla som kom runt!
Det känns helt klart som om ritten skulle kunna återkomma nästa år också...

NU gick det. och jag o pållen står med tack och lov:grin:
en annan sak jag lade märke till är att pilarna på kartan visar att man ska rida till höger vid vägskälet efter beateberg, men i beskrivningen står det att man tar vänster och sedan kommer fram till 1 mils markeringen. eller är jag ute och cyklar?

Nejdå, det står rätt i banbeskrivningen (du fick mig lite tveksam, jag tar löjligt ofta fel på höger och vänster... :o) men det står "sväng till höger strax före Beatebergs gård". Det är 90-graders svägen som är markerad precis där ordet Beateberg och siffrorna 46,56 syns på kartan. Kika ska du se. Sen får man rida enligt pilarna på kartan så får man slingan åt rätt håll.
Men jag kan tänka mig att du red rätt idag ändå! ;)

*kl*

Jag är heeeelt slut nu!:eek: Har precis landat nu...

Jag tog mig runt alla 4 milen, och med ömma ben och rumpa så kan jag bara konstatera att debuten i denna gren är avklarad med en godkänd ritt.

Gissa vem som fick mersmak? :angel:

Grustaget var bara så wow!:love:

/Maddis & Catanya

Det var jätteroligt! Jag är så himla nöjd med min fjompis, som var ute på sitt första evenemang nånsin. Han stormtrivdes! Supertrevligt ridsällskap, toppenbra arrangerat, och ett extra tack till tjejen i den röda tröjan som bjöd min häst (en brun en :) på vatten på Beatebergsvägen. Det uppskattades verkligen.

Ingrid

Jag gjorde också min distansdebut idag :) Det var första gången för hästen också, och jag är hur nöjd som helst! Gick superbra! Jag har liksom aldrig ens sett en distanstävling förut, men tack vare mycket hjälp och förklaringar (tack alla som orkade förklara "sjävklara" saker för mig :) ) klarade jag mig igenom! Nu är jag trött i benen och superglad!

/Sara (stallbloggen.blogspot.com)

då var jag ute och cyklade ändå;) har just vaknat efter en 14 timmars sömn efter en rätt hård dag med allt planerande och uppstigning klockan 04.00 (efter hela 4 timmars sömn). en eloge till alla trevliga funktionärer, veterinärer och er som planerat och fixat för att göra ritten möjlig. bra väder hade ni lyckats fixa oxå.
är jättenöjd med hästen och mina tre flitiga hinknissar som fick en solbränna på köpet efter gårdagen:D

tyvärr så bestämde sig pållen för att han skulle slå banrekord första 2 milen vilket inte riktigt var min plan, så det blev till att hålla, hålla och hålla. sen vägrade han att dricka trots mutor av alla slag, han gav sig efter 3 mil då han äntligen surplade i en bäck ute i skogen. vad är väl betforvatten och äpplen o morötter i jämförelse med smältvatten full med insekter och ruttna löv:grin:

dags att planera för nästa ritt!

Hej ... den 26.7 går Rimboritten och om ni är fit for fight vore det kul om ni ställer upp i tävlingsklassen (det grejar ni), tinkerpojken kommer att gå den klassen. CR-Rosetten kommer för övrigt med posten, förhoppningsvis under veckan.

:rofl: Klockren bild på mig!!! :rofl: Ser ut som en skitsur mupp! :o:D

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 206
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 885
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA