Lossa gummimatta???

Buck

Trådstartare
Ska lägga in en tunnare plyfa över alu golvet i min ifor williams, men får inte av gummimattan!
Har ngn bytt golv i ifor och vet hur man får av mattan?
Den sitter fäst med byglar genom golvet och jag förstår inte hur man ska lossa dem :(
Hjälp?

Ska lägga in en tunnare plyfa över alu golvet i min ifor williams, men får inte av gummimattan!
Har ngn bytt golv i ifor och vet hur man får av mattan?
Den sitter fäst med byglar genom golvet och jag förstår inte hur man ska lossa dem :(
Hjälp?

Jag har! Höll på att förlora vettet innan jag fattade hur jag skulle göra :banghead: du måste ta loss sprintar under transporten för att få loss byglarna. Så det är "bara" att åla runt på marken i en helt omöjlig ställning för att få loss dem. Lovade mig själv att inte ta loss mattan igen om det inte kändes absolut nödvändigt. :p

Tack för ställaren förresten, fungerar utmärkt!!

Jag har! Höll på att förlora vettet innan jag fattade hur jag skulle göra :banghead: du måste ta loss sprintar under transporten för att få loss byglarna. Så det är "bara" att åla runt på marken i en helt omöjlig ställning för att få loss dem. Lovade mig själv att inte ta loss mattan igen om det inte kändes absolut nödvändigt. :p

Tack för ställaren förresten, fungerar utmärkt!!
Ska hylsorna eller vad tusan det är skruvas av på ngt vis eller hur ska de av? Har fått av sprintarna baktill men får nog köra upp släpet på ngt så man kommer in under fram också..
(Bra att den fungerar ^_^)

Grannens ifor hade inget fäste av gummimattan mer än mitten stolpen, lagom orättvist :p.

Har för mig att det är så här: man sticker ner en bygel i mattan, sen skruvar man på två st hylsor som man sen trycker sprinten genom. Försök titta ordentligt undertill så förstår du nog. Jäkla skitsystem, men mattan ligger ju som ett smäck å andra sidan....

Har för mig att det är så här: man sticker ner en bygel i mattan, sen skruvar man på två st hylsor som man sen trycker sprinten genom. Försök titta ordentligt undertill så förstår du nog. Jäkla skitsystem, men mattan ligger ju som ett smäck å andra sidan....
Så då får jag försöka bruka lite våld på hylsorna så att de släpper med andra ord ;) förstår inte varför de åtminstone inte kunde ha haft på en mutter aktig hylsa så att man kan använda en skiftnyckel.:rage:

Så då får jag försöka bruka lite våld på hylsorna så att de släpper med andra ord ;) förstår inte varför de åtminstone inte kunde ha haft på en mutter aktig hylsa så att man kan använda en skiftnyckel.:rage:

Ingenting på Ifor är logiskt (tänker på fälgarna också...), men fan så bra dom är. :D

Tänkte att det inte skulle vara sååå jobbigt att renovera iforn men inte ens de jäkla popnitarna på mellanväggen vill borras ut :banghead: vill plocka av gummimattorna då dom är lagom trasiga och böjda. Och bulten som håller bom fästena ska vara ngt specialare också verkar det som :banghead:

Fälgar :nailbiting: ?!? Är det ngt mysko med fälgarna också!?
Kan det inte vara åtminstone en enda normal sak på släpet?

Ha ha ja, de har sina egna fälgar. På "normala" släp så kan man ha vanliga Merca-fälgar m fl, men på Ifor passar bara Ifors fälgar och de kostar därefter... Så håll hårt i dom du har! :)

Ha ha ja, de har sina egna fälgar. På "normala" släp så kan man ha vanliga Merca-fälgar m fl, men på Ifor passar bara Ifors fälgar och de kostar därefter... Så håll hårt i dom du har! :)
Ska jag :), men man märker varför ifor kan vara så "billiga" i inköp. De håller i evigheter och reservdelarna är svindyra :rofl:.
Har kommit undan med ngn tusenlapp med bak rampen genom att köpa vanlig plyfa och spraymåla en tunn plåt ;). Och golvet blir ju också en liten lösning så länge :p för nytt alu golv måste man ju vinna på lotto för att ha råd med :cry:.

De vill inte lossna ju! :arghh::cry:
Försöker att vrida och bända åt alla håll och kanter utan att de rubbas :(.

Fick i alla fall av bakbommarna idag vilket också krävdes lite tanke verksamhet och våld. Då de öppnas med insektsnyckel på utsidan där det rostat lite. Men nya bommar ska upp nu :p hade gärna bytt frambommarna också till ngt säkerhets aktigt men de återförsäljare jag kontaktat har ignorerat mig så fort jag nämnt att jag inte har deras hästtransports märke :mad:.

Har äntligen fått loss mattan! :banana: krävdes bara ngn dl rostspray och en rörtång :p (+ lite svordommar).
3 hylsor bröts dock av uppe vid bygeln då jag försökte få loss dem :o, så blir till att göra nya eller försöka köpa nånstans.
Men har nu allt för att göra klart släpet :), behöver bara lite hjälp med att såga ut allt:D . Cirkelsåg och andra läskiga el manickrar är inte min starka sida.. :angel:.

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 530
Senast: Emma-pemma
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Blyger
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 578
Senast: Roheryn
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 098
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka