L
Lillo
Ja ha nu i kväll när jag skulle ta in hästarna så upptäckte jag att min ny inköpta åring hade löss
Men i och försig så var det kanske inte mer än väntat så fruktansvärd vanvårdad som hon va när jag köpte henne = det var därför jag köpte henne.
För att jag tyckte så jäkla synd om henne.
Men nu är jag ju lika glad för det, för hon är värdens UNDERBARASTE åring jag har träffat på
Hon är bara sååååå mega snäll att ha att göra med så det är ju bara inte sant
Men till saken med lössen.
MÅSTE jag verkligen raka henne innan jag har på swiths on eller vad det heter ??????
Eller räcker det med att jag har det efter man och rygg uppe på hennes päls ??? ( Försöker givetvis att få ner det intill skinnet på henne ).
Hur gör jag med täcket hon har på sig ??
Det måste tvättas vad jag förstår men vad ska hon då ha på sig ute i hagen ? ( Måste ha täcke för hon är mager och står och fryser annars ).
Och hur ska jag göra med alla borstarna vist dom måste ju också tvättas men ska jag INTE borsta henne då ??
Sedan så lär jag väll för säkerhets skull Switcha dom andra 2 hästarna också ELLER ???????
Suckar högt...........
Ja det vart mycket att tänka på nu
Säger i alla fall en än gång att jag är glad i alla fall att jag köpte loss henne trots att hon då aldrig har blivit: Ledd, vaccinerad, avmaskad, verkad mm mm
Vad gör man inte för sånna stackare som dom inte tar hand om.
Nu har hon i alla fall kommit hem till mig och fått det bra
Hon har till och med börjat gått upp i vikt redan
SNÄLLA skulle bli glad med lite erfarna svar.
Tack på förhand
Men i och försig så var det kanske inte mer än väntat så fruktansvärd vanvårdad som hon va när jag köpte henne = det var därför jag köpte henne.
För att jag tyckte så jäkla synd om henne.
Men nu är jag ju lika glad för det, för hon är värdens UNDERBARASTE åring jag har träffat på
Hon är bara sååååå mega snäll att ha att göra med så det är ju bara inte sant
Men till saken med lössen.
MÅSTE jag verkligen raka henne innan jag har på swiths on eller vad det heter ??????
Eller räcker det med att jag har det efter man och rygg uppe på hennes päls ??? ( Försöker givetvis att få ner det intill skinnet på henne ).
Hur gör jag med täcket hon har på sig ??
Det måste tvättas vad jag förstår men vad ska hon då ha på sig ute i hagen ? ( Måste ha täcke för hon är mager och står och fryser annars ).
Och hur ska jag göra med alla borstarna vist dom måste ju också tvättas men ska jag INTE borsta henne då ??
Sedan så lär jag väll för säkerhets skull Switcha dom andra 2 hästarna också ELLER ???????
Suckar högt...........
Ja det vart mycket att tänka på nu
Säger i alla fall en än gång att jag är glad i alla fall att jag köpte loss henne trots att hon då aldrig har blivit: Ledd, vaccinerad, avmaskad, verkad mm mm
Vad gör man inte för sånna stackare som dom inte tar hand om.
Nu har hon i alla fall kommit hem till mig och fått det bra
Hon har till och med börjat gått upp i vikt redan
SNÄLLA skulle bli glad med lite erfarna svar.
Tack på förhand