Mischmasch

Trådstartare
Har hittat löss på hunden min ett par gånger nu :crazy:
Dagen efter han varit och bråkat med igelkottarna så jag antar att det är igelkottsloppor.
Det konstiga är att dom bara håller till på huvudet :confused:

Badade han i såpa nu ikväll och handplockade alla löss jag såg *stod och svor i badrummet om att jag skulle döda dom jävlarna :devil:*

Har läst att man kan köpa Frontline receptfritt på apoteket men det ska väl droppas i nackskinnet?
Och då förstår jag inte hur det ska kunna verka uppe på huvudet :confused:
Det ska väl som spridas med kroppsoljorna, men droppar man det då på huvudet borde det ju fara i ögon, nos och mun?

Någon som kan räta ut frågetecknena?

Sv: Löss

Frontline fördelar sig i hela pälsen så det räcker nog med att ha det i nacken. Veterinären har frontline i öronen när de har fått skabb så det ska nog inte vara någon fara.

Tror jag lyckats få bort alla. Har inte sett till en enda en idag.

Men så fort han nosar på en igelkott igen lär dom ju komma tillbaka :crazy:

Min valp har också haft lite loppor, också mest på huvudet. Jag har plockat bort dom jag sett och fått tag på.

Det finns ju loppschampo att köpa i djuraffärer och på granngården om man inte vill använda frontline.

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 413
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag måste få skriva av mig när det kommer till detta ämne, blir så otroligt frustrerad och vill höra lite vad ni kloka människor på Buke...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: Blueberry
·
Övr. Hund Där jag bor finns det 3 hundägare som älskar att träffas ute på gården och dricka kaffe medan deras hundar (modell medelstor - stor)...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: Calazirya
·
Övr. Hund Nu ska jag ta upp ett ämne som är otroligt laddat i hundvärlden och många andra antar jag. Jag läser på flera hundforum och börjar bli...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 737
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA