Lösögonfransar

Piek

Trådstartare
Kära buke jag har ett problem. Om två veckor ska jag på maskerad och min tänkta utklädnad innehåller lösögonfransar.

Hur svårt kan det vara? Tänkte jag och beställde hem ett gäng + lim. Jag fick ta tillbaka det ganska snabbt. Vid första försöket hamnade varken fransar eller lim där de skulle...
Jag tog you tube till hjälp, massa snygga tjejer som satt dit dem som om det vore det enklaste i hela världen. Med deras hjälp kan jag nu få dit fransarna på ett nästan godkänt sätt :banana:

Två problem har jag dock fortfarande...
1. Jag lyckas inte få fransarna så tätt med mina egna fransar. De hamnar som en millimeter ovanför hur jag än försöker. När de väl satt sig där är det omöjligt att peta ner dem
2. Jag får inte fast den inre delen (alltså de sista millimetrarna in mot ögonvrån) utan den sticker rakt upp! Har försökt böja till den innan men så fort jag blinkar lossnar den. Hur sjutton gör man?!

Snälla buke hjälp mig!

en till fråga!
Hur får man bort limmet från huden lättast? Har lim från duo och det verkar hålla emot både vatten, sminkborttagning och olja :p

Kära buke jag har ett problem. Om två veckor ska jag på maskerad och min tänkta utklädnad innehåller lösögonfransar.

Hur svårt kan det vara? Tänkte jag och beställde hem ett gäng + lim. Jag fick ta tillbaka det ganska snabbt. Vid första försöket hamnade varken fransar eller lim där de skulle...
Jag tog you tube till hjälp, massa snygga tjejer som satt dit dem som om det vore det enklaste i hela världen. Med deras hjälp kan jag nu få dit fransarna på ett nästan godkänt sätt :banana:

1. Jag lyckas inte få fransarna så tätt med mina egna fransar. De hamnar som en millimeter ovanför hur jag än försöker. När de väl satt sig där är det omöjligt att peta ner dem
2. Jag får inte fast den inre delen (alltså de sista millimetrarna in mot ögonvrån) utan den sticker rakt upp! Har försökt böja till den innan men så fort jag blinkar lossnar den. Hur sjutton gör man?!

Snälla buke hjälp mig!

Köp lösa fransar istället för de där hela raderna. Det är mycket lättare att få det snyggt!

Ang lim minns jag inte vad mitt heter. Men Duo har ju fler sorter. Det som jag tycker är bäst av deras är en vit och blå tub. Själva limmet är vitt först men blir genomskinligt har jag för mig. Det brukar bara vara att tvätta bort med vanliga ansiktstvätten.

Köp lösa fransar istället för de där hela raderna. Det är mycket lättare att få det snyggt!

Ang lim minns jag inte vad mitt heter. Men Duo har ju fler sorter. Det som jag tycker är bäst av deras är en vit och blå tub. Själva limmet är vitt först men blir genomskinligt har jag för mig. Det brukar bara vara att tvätta bort med vanliga ansiktstvätten.
Jag tycker tvärtemot, att lösa är svårare att få fast.

Jag har samma problem, blir fult hur man än gör. Brukar ha min man att sätta på dom:angel:

Jag tycker tvärtemot, att lösa är svårare att få fast.

Jag har samma problem, blir fult hur man än gör. Brukar ha min man att sätta på dom:angel:

Aha! Jag tycker de flesta brukar ha lättare med lösa.
Det är ju bara att ta dem med pincett och dutta dit dem i fransraden om man vinklar dem rätt först sas. Det är så mycket enklare iom att man inte behöver ha precision lika länge som om man ska fästa hela rader och även få dem att passa olika ögonformer etc.

Snälla buke hjälp mig!

1. De flesta brukar väl rekommendera att man ska ha lite eyeliner på innan, så glipan inte märks lika mkt om det vill sig illa. Går även att fylla i glipan med eyeliner efter för att lura ögat lite,
2. När du fått fransen på plats, kan det hjälpa lite att ta en pincett och placera den inre delen längs med ögat.

Aha! Jag tycker de flesta brukar ha lättare med lösa.
Det är ju bara att ta dem med pincett och dutta dit dem i fransraden om man vinklar dem rätt först sas. Det är så mycket enklare iom att man inte behöver ha precision lika länge som om man ska fästa hela rader och även få dem att passa olika ögonformer etc.
Mina har hamnat helt fel de ggr jag testat. Kan vara att jag köpte riktigt billiga en gång för att testa. Eller för att jag har världens sämsta tålamod så jag gett upp för lätt...

Mina har hamnat helt fel de ggr jag testat. Kan vara att jag köpte riktigt billiga en gång för att testa. Eller för att jag har världens sämsta tålamod så jag gett upp för lätt...

Kvaliteten är inte så viktig på de separata just iom att de är just separata. Bara de ser ok ut hur de är utformade i böjning och hur stråna sitter riktade gentemot varann liksom..
Så det kan vara det berömda tålamodet. ;)

Snälla buke hjälp mig!

Problemet med att fransen hamnar för långt upp på locket löser du genom att tänka att du i princip ska sätta fast den på din egen fransrad, sikta längre ner helt enkelt, när du trycker fast den´, använd då baksidan på en pincett.

Jag tycker också att själva fastsättandet blev lättare efter att jag började klippa av fransraden så den blev lite kortare. Det blev liksom bara fult (främst in mot ögonvrån där det var svårt att få till det) så jag började klippa av dom och mer fokusera på ytterdelen av ögat. Mycket lättare och blir mycket snyggare!

Ett tips som hjälpte mig mycket var att låta limmet torka lite innan jag satte på fransraden, så att det var lite segt. Då är det mycket enklare att få det att fastna bra, även mot innervrån :)

Korta den en mm i taget så att du får den lagom lång, den är nog för lång för ditt ögas storlek.
Jag brukar ta en trubbig tandpetare (en hårnål skulle också funka bra) till hjälp, både för att lägga lim på ögonlocket och för att peta dit fransarna på ögat. Jag håller fransarna med fingrarna nära där de ska vara och petar sista biten med tandpetaren.

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 514
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 334
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 960
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama