Löshoppningstips

Trassla

Trådstartare
..för en hoppglad fyraåring, har någon sådana? Hon har precis upptäckt att det är väldans roligt att hoppa efter att fått hoppa två små studshinder idag, något hon klarade med bravur!

Bara forstätta så, prova med en litet "hjälphinder" och ett vanligt hinder efter (typ räcke eller stigsprång), ett galoppsprång emellan, du kan också bygga på med fler studs efter ett tag... det går att variera i mängder.

Det var nästan exakt så jag gjorde, faktiskt. :) Inser att mina kunskaper om hoppning och hoppträning är ytterst begränsade, så det blir väl till att prova sig fram lite.

Äsch! Du kan ju massor! Du kan tala om för lilltjejen att det är viktigt att hon öppnar och stänger bra! Eller hur var det nu då? :D

Som Domaren sa - små studshinder eller med ett eller två galoppsprång mellan. Börja lågt och fortsätt lågt!

Löshoppning är kul och nyttigt för små bebisar! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Myzan87
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 323
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 411
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar