malinsky
Trådstartare
Jag behöver förslag på träningsupplägg för min 5 åring som aldrig har hoppat tidigare. Jag satte upp 2 sockerbitar i förrgår och han fick draghjälp av en erfaren häst. Vet inte om det är det bästa, men det funkade jättebra då han efter några hopp slutade att bara springa, och i stället kolla var han hade hinder och ben och det gick lugnt och sansat till. Jag gjorde "fållan" ca 5 meter innan första hindret till ca 5 meter efter, vet inte om det räcker, eller om jag ska bygga in hörnpasseringen också!?
Jag började med markbom, sedan höjde jag allt eftersom, dock blir det inga höjder med sockerbitar, men det var inte det som var meningen just då.
Så hur fortsätter jag!? Hur ofta kan jag löshoppa? Vilka höjder börjar jag på!? Hur många språng per träningspass kan vara lämpligt? Han är 170 och har ganska dålig koll på sina långa ben.
Jag började med markbom, sedan höjde jag allt eftersom, dock blir det inga höjder med sockerbitar, men det var inte det som var meningen just då.
Så hur fortsätter jag!? Hur ofta kan jag löshoppa? Vilka höjder börjar jag på!? Hur många språng per träningspass kan vara lämpligt? Han är 170 och har ganska dålig koll på sina långa ben.