Löshoppa?

skojskrot

Trådstartare
Funderar på att löshoppa mitt fetto..men sedan kom jag på att det kanske inte är så bra för hans ben nu när han är så tjock och otränad? Samtidigt så är det ju bra träning för den lilla megan?
Äh..vad ska man göra för att få igång honom?
Törs jag hoppa lite med honom på ridbanan? Just nu har vi bara traglat en del dressyr och det börjar bli tråkig..vi vill ha lite mer variation..och jag har inte vågad ta något skutt med honom pga hans kondition..
Vad tror ni?Törs jag löshoppa lite med honom?inga stora hinder utan bara något litet skutt på skoj liksom?

Sv: Löshoppa?

Jag skulle nog börja med att lösgaloppera och sedan lägga typ upphöjda cavaletti... Lycka till... ;)

Sv: Löshoppa?

Jag tror säkert du kan löshoppa lite med honom.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 781
Senast: AbCdE
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 156
Senast: WildHorse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 974
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 781
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka