Jag vill tillägga att innan man fått igenom bromsen så kan man inte använda skänklarna, då tar hon bara de som framåtdrivande hjälper. På grund av att "ingen" någonsin behöver använda skänklarna på henne (så fort man släpper efter på tygeln ångar hon iväg) eftersom de "aldrig" får igenom bromsen så är hon väldigt svår att böja och lyssnar då inte för skänkeln. Hon är med andra ord en "omöjlig" ponny, men jag älskar henne ändå. Hon är alltså INTE min egna häst, då hade det nog varit lättare... Jag vill hellre att hon går som en stjärnkikare eller ngt annat än att hon knäcker av i nacken. Och för att hon ska gå på tygeln med mig, jag är inte så duktig, så måste hon vara lösgjord <i> innan </i>
Vad utrustningen beträffar, så glider alltid sadeln fram när folk "drar i henne" och då springer hon ju ännu fortare av att det gör ont, så sadeln är nog en stor orsak till att hon bara springer på. Jag skulle önska att hon fick en bättre sadel, men ridskolans ekonomi är inte så värst bra för tillfället...