N
Nicke
Sv: Lösdrift...
Jag har alltid tyckt att det är märkligt att man inte har samma tillgång till funktion som sadelkammare, täckestorkning, boxar,stallgång för skoning mm i anslutning till en lösdrift.
Lösdriften skall ju vara en lyx för hästen, och inte något budgetalternativ för billig hästhållning. Eller?
Allt måste ju fungera?
De allra flesta av våra hästar står med täcke på lösdriften. Fryser hon är det självklart med täcke på.
Jag rekommenderar kvalitetstäcken med andasfunktion, köper själv gärna begagnat i gott skick till halva nypriset.
När det gäller regn- och vintertäcken har jag alltid två jag kan byta med så att det ena kan få torka upp ordentligt.
Jag skulle inte vilja ha en lösdrift utan några som helst torkmöjligheter, jag har sett flera som haft en isolerad vagn de har kunnat använda som täckestork och vissa som har haft barackvagnar som sadelkammare (läder far illa av att stark kyla).
Jag har alltid tyckt att det är märkligt att man inte har samma tillgång till funktion som sadelkammare, täckestorkning, boxar,stallgång för skoning mm i anslutning till en lösdrift.
Lösdriften skall ju vara en lyx för hästen, och inte något budgetalternativ för billig hästhållning. Eller?
Allt måste ju fungera?