P
pirran96
Jag har nu försökt hittat stallplats åt min ponny en längre tid utan resultat.. men nu har jag fått tag i ett ställe som ligger jätte bra till och som har ett bra pris. Problemet är att det är på lösdrift och jag vet inte om jag vågar ha min ponny ute så.
Så nu behöver jag hjälp eller iaf lite åsikter.
Ponnyn är en c-ponnykorsning mellan fjording och exmorreponny. så hon är en "rejäl" ponny. Och hon är INTE rakad och inte i hårdträning. jag rider henne för skoj skull och mest i skogen. vi "lullar" mest runt alltså. Bella är inte heller frysen eller så. Fryser inte ens ute när det är minus 30 grader om hon har täcke på sig.
Hon har däremot aldrig stått på lösdrift förut.
Så min fråga är om ni tror att det skulle gå att ha henne på lösdrift eller om det är elakt när hon inte är van?
Tcksam för alla svar!!!
Så nu behöver jag hjälp eller iaf lite åsikter.
Ponnyn är en c-ponnykorsning mellan fjording och exmorreponny. så hon är en "rejäl" ponny. Och hon är INTE rakad och inte i hårdträning. jag rider henne för skoj skull och mest i skogen. vi "lullar" mest runt alltså. Bella är inte heller frysen eller så. Fryser inte ens ute när det är minus 30 grader om hon har täcke på sig.
Hon har däremot aldrig stått på lösdrift förut.
Så min fråga är om ni tror att det skulle gå att ha henne på lösdrift eller om det är elakt när hon inte är van?
Tcksam för alla svar!!!