Lösdrift mot knott och mygg

M

marina w

Tänkte göra om ett av våra förråd och anväda det som skydd till hästarna. Nån som har nån erfarenhet och vet om ett skydd kan hjälpa mot alla sommarens mördarinsekter
 
Sv: Lösdrift mot knott och mygg

marina w skrev:
Tänkte göra om ett av våra förråd och anväda det som skydd till hästarna. Nån som har nån erfarenhet och vet om ett skydd kan hjälpa mot alla sommarens mördarinsekter

Om rangordning, antal hästar kontra utrymme osv. tillåter att de verkligen vågar gå in och använda utrymmet, är det rena "räddningsstugan".

Våra hästar står alltid inne i lösdriften när det är mest knottrikt på dygnet.

Men det vill till att det är utformat på ett sätt så att hästarna vill/vågar använda det.
 
Sv: Lösdrift mot knott och mygg

Det tror jag inte ska bli några bekymmer. Det är stort ytrymme och endast två hästar.Men vi vill bara göra det lite provisoriskt nu i början för att se så de kan samsas och vill använda det. Hade ju kunnat stalla in dom när det är som värst men det är inte så lite djur där heller och i en box så kan de ju inte fly från odjuren heller:mad:
 
Sv: Lösdrift mot knott och mygg

Om du konstaterat att de trivs i sitt nya "rum", är ett hett tips att sätta plastremsor framför ingången för att stänga ute insekterna så mycket som möjligt. Utestänger också oönskade skitande småfåglar.
Kallas "köldridå".
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 730
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 173
Senast: MML
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
729
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp