LÖsdrift kontra utestall.

Mysaan

Trådstartare
Vad blir det för prisskillnad??? Säg att jag ska bygga för 4 hästar. Bygger jag sovhall för lösdrift så måste jag ändå bygga någon box om hästen blir sjuk eller? Dessutom måste jag väl ändå ha någon byggnad för maten och ströet? Sadelkammare givetvis.

Så blir det billigare eller dyrare med lösdriftshall???

Sv: LÖsdrift kontra utestall.

Kostnaden bör bli lägre vid bygge av lösdriftshall, eftersom ligghallen behöver ej vara isolerad, utan "bara" erbjuda en torr, vind och väderskyddad yta. Mat och strö måste vara skyddad från väder och vind det med, men ej heller där behövs isolering. Sadelkammaren däremot, skulle nog i alla fall jag isolera, och ha nån liten värmekälla i, så att man slipper mögelangrepp :eek:på utrustningen...Skulle nog även inhysa konvalecetboxen(/ar) i den isolerade delen.. Ring runt till olika byggfirmor och begär offert påen hall i den storlek du vill ha, så ser du vart priserna ligger nånstans. Be att få offerter både på isolerat och oisolerat.

Sv: LÖsdrift kontra utestall.

Skulle vara :eek: efter mögelangrepp........ fick bara ett litet hjärnsläpp :P

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 236
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 146
Senast: Tualma
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 212
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Jag har nyligen köpt en häst som nu gått på lösdrift i några år. En 8-åring som senast stod på box vid typ 4-5 års åldern. Ägaren säger...
Svar
19
· Visningar
2 240
Senast: Tilde789
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama