Lösa tömringar till bröstan

Sv: Lösa tömringar till bröstan

Menar du tömringar på halsremmen?

Finns att beställa hos tärnsjö, Selar.se Ideal harness hemsida, kanske genom equilex.
Jag har beställt via min sadelmakare som i sin tur beställde genom tärnsjö.

Det finns olika sorters tömringar, fastsydda, eller lösa.

/j

finns det möjligen nån bild på dessa ringar? hittar inget när jag söker på det du skrev snigelfarmor...

Varför vill du ha bild? Kolla på selen så hittar du dem där :) Det är ju dem man trär ringarna genom på nackremmen.

/

kolla på selen???på denna selen jag lånar finns de ju bara ringar på däckeln och trådskrivaren har ju inga såna ringar på nackremmen heller antar jag (som jag dårå) finns det inga bilder så man ser de olika varianterna jag hittade tyvärr bara dåliga bilder=(

jajust det ja..

Jag hittade en gång en amerikansk hemsida med en massa tillbehör, men den kan jag inte hitta här på lånedatorn tyvärr. Gå in på kuskringens hemsida, klicka runt lite på länkarnas länkar. så hittade jag den. Du kan även be att få tärnsjös kataloger hemskickat kanske, eller kolla hos din sadelmakare.

/jenny

hm okej men du vet inte hur dom ser ut på ett ungefär du kan kanske ta ett kort på din egen? rita på paint?=)

De jag tänkte på och som jag såg på tävling är en ring på "hals" precis som de "vanliga" men istället för gäng längst ner på halsen, satt den fast i mitten av en kvadrat med tvärstag. Svårt att förklara, men om du har ett fyrkantigt skärpspänne och reser "kläppen" rakt upp så hade du ringen högst upp på "kläppen". Man drar då bröstans nackrem över första halvan, under tvärstaget med "kläppen"/ringen och sedan över sista halvan.

Vojlock1.jpg

enkel modell
Tdackel.jpg

såhär kan de se ut ungefär, finns andra modeller oxå.

sen, du får gärna leta själv. skriv tömring på google, inte så svårt?

/j

Senast ändrad:

Om jag minns rätt la Snigelfaromor in bilder i din tråd angående selen :idea:

Mja, rätt likt, men de på gjorden är ledade och det var inte de jag såg. + att "foten" var 4-kantig men det förstod du redan va :smirk: ?

Jo, det finns fasta, som har en pinne man sätter på läderhålen, samt trä igenom lädret oxå. De har tärnsjö oxå! De brukar vara fyrkantiga.
Kollad u upp allt sånt här när jag ville göra tömringar på min travbrösta, men jag tog najtråd istället, funkade precis lika bra och var gratis. Men inte så snyggt förståss.

/jenny

:D

Jag funderade ärligt talat på att sätta fast karbinhakar i spännena... Tycker dock att det förstör helhetsintrycket något :p

Jag har inte hittat några lösa alls, trots idogt letande via google. Får väl ta en sväng förbi sadelmakaren, men blir knäpp på hennes öppettider - det brukar aldrig stämma!

Ibland blir jagt så trött på dig. Tänk själv och gör lite själv så kommer du klara dig alldeles utmärkt här i världen, för munnen har du ju med dig redan! :)

Ang Najtråd (ståltråd) man böjer den som man vill ha den, vill du ha den fyrkantig, åttkantig eller formad som en fjäril gör du det. Jag vet inte. Jag gjorde min rund.

Kanske har jag kort stubin, blir bara så trött ibland. Ta inte illa upp, utan ta till dig istället.

va? vem skrev du det till?

jag tänkte mest på HUR du börjer den ja vet väl hur man böjer till en ring lr en 4kant men hur fäster du den på selen lixom...inte så j*vla* lätt annars hade jag gått ut o gjort de nu lixom.

Jag skrev till dig, ingen annan är så lat att de frågar hur man böjer en ståltråd genom ett hål..:)

TESTA, Trial and Error. Det har resten av mänskligheten fått göra ibland för att lära sig nåt. Kanske du kommer på nåt bättre sätt än jag?

/jenny

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Hur vanligt är det att ha en budget och följa den? Efter ha läst en tråd på häst känns det som många inte har koll på vart pengarna går...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 012
Fritid Jag känner mig synnerligen osmart just nu. Trots uppesittarkvällens kaos tänkte jag köpa mig en digital nyårslott. Jag har 150 kr i...
Svar
7
· Visningar
446
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30