Lösa benbitar i framknäna?

D

Dizan

Hur vanligt är det att vbl får/har lösa benbitar i framknäna? Hur många får problem av det? Min förra pålla hade benbitar i haserna - "enkelt" ingrepp & fick ta hem henne samma dag. Hur är det när man opererar fram? :confused: :confused:

detär ganska så ovanligt, men jag har haft nån som haft detta, konvalecensen är lite längre än med haserna och kotorna...men sen är det väldigt olika konvalecens beroende på vilken veterinär dom kommer ifrån..t ex helsingborg skiljer sig mycket i från t ex solvallakliniken.
tyvärr så gick det inte så bra för den hästen som jag hade, men det kan bero på andra omständigheter än just benbitarna, i hennes fall ett helt inkorrekt framställ..

Det var inga lösa benbitar utan värsta tänkbara - en gammal fraktur - går inte att operera & få bra - avlivning :cry:

Vet inte hur mycket otur man kan ha, men förra sommaren fläkte sig min 00:a på betet - fraktur i bäckenet & nu dethär.....är nog inte meningen att jag ska ha häst :cry:

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 403
Senast: Sassy
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 262
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar