lös i magen

Ponsse

Trådstartare
Hej! Fick hem min foderponny igår igen. Han har varit hos ägaren över sommaren. Nu när jag fick tillbaka honom har han varit ganska lös i magen. Han är en fångponny som tidigare haft fång (ca 5 år sen), men har inte visat något tecken till det under de senaste åren. Han har gått i gräshage under sommaren, men inte den senaste månaden då det har varit nerbetat. Vad ska man göra med en häst som är lös i magen? Borde jag vara orolig att det är något i omställningen att göra? (att flytta till ett annat stall och få nytt hö osv). Borde det visas under en dag då? Han var lös i magen igår när jag åkte från honom och han kom hit även samma dag.

Sv: lös i magen

Åkte han transport till dig? Han kanske bara var lite lös pga oro och stress från resan. Ha lite koll på honom några dagar så kanske det reglerar sig självt när han blir lugn igen.
En del hästar kan ju stressa upp sig vid sådana situationer och då pajar magen ett tag.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Malva1978
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 190
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 389
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar