Lös i magen

annie_cool

Trådstartare
Hej Har ett sto som är mycket lös i sin mage upptäckte det när jag skulle mocka det gick knappt att få upp det. Är som Ko-Blaffe eftekt . Hon står på spån har fri tillgång till hö samt kraftfoder Dricker bra kanske lite väl mycket äter med bra aptit.men vad kan hon ha fått i sig i hagen?

En del hästar blir lösa i magen när gräset börja växa till ordentligt. Har du inget gräs i hagen så är det nåt annat fel.

@annie_cool;
Den här tiden på året är gräset väldigt kraftigt och kan göra hästarna riktigt lösa i magen. Se över foderstaten, kanske minska något, och se om det blir effekt.
Många hästar kan även reagera på samma sätt om man byter grovfoder (från hö till hösilage exempelvis)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: Bison
·
Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
790
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 751
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 929
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka