Lös i magen

Sasse

Trådstartare
Har märkt att min katt har varit lite lös i magen de senaste dagarna och jag undrar vad jag skulle kunna göra åt det? Jag har inte ändrat några matvanor eller liknande utan han äter samma blötmat som tidigare (Gourmet Perle/Gold, Sheba, Pussi) och får även Applaws torrfoder emellanåt. Han är ute en del nu och fångar insekter som han knaprar i sig, kan detta vara anledning att han är lös i magen? Eller kan det bero på att han dricker ”dåligt” vatten – pölar ute? Finns det något jag kan ge honom för att stabilisera magen?
 
Sv: Lös i magen

Kan vara att han äter/dricker något ute som gör honom orolig i magen. Du kan prova att ge probiotika (tex. FortiFlora) och se om det hjälper. Det går ju sedan alltid att ta ett avföringsprov och se om katten hunnit åka på mask.
 
Sv: Lös i magen

Som Sol skriver så testa Fortiflora. Ger det till mina när de är rinniga i magen, nu senast för att de fått en egen gräsmatta ;) och det hjälper mycket bra!
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Skriver och här i hopp om kloka förslag! Jag har två katter, en med retning runt bukspottkörteln och en som är förstoppad. Nu undrar...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Sol
·
Katthälsa Min katt har gått ner i vikt från 5 kg för två år sedan till 3,6 kg idag. Han är utekatt och har hållit sig undan och kommit in mer och...
Svar
7
· Visningar
4 260
Foder & Strö Någon som har ett bra tips? Jag har en treåring som är ganska lös i magen av och till och har varit i några månader nu. Han har aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 756
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp