L

Linker

När jag var ute och gick med en hund som jag hade kopplad, så kom en schäfer springande och bet tag i min hund och började morra och "slänga" henne i luften. Som tur var hade min hund en tjock kappa på sig, som gick sönder om hon inte hade den hade hon fått väldigt stora sår. Schäferägarn hade väldigt dåliga ursäkter som "Är det en hane? Min tik ska snart löpa" när jag då svarade "Nej hon är en tik" så sa hon, "Då måste hon vara en valp, för min hund skulle aldrig anfalla en äldre hund" när jag sedan svarade "Nej, hon är 4år" Så gick hon bara därifrån. Vet inte vad jag vill med detta. Men jag tycker att man inte borde ha sin hund lös om man inte kan hålla den på säkert avstånd mot både hundrädda och andra hundar i kvarteret.

Sv: Lös hund

Jupp enligt lagen ska hon ersätta dej.
Det var det dumaste jag hört.
Min schäfer tik tränar jag skydd med å hon får inte äns gå fram.
Till andra hundar å det gör hon inte.
Har man inget ledarskap på sin hund får man skaffa hjälp.
Jag själv tycker att koppel är en nödlösning på okända å unghundar.
Ens egen hund tycker jag ska kunna va lös utan att terroresera,grannskapet.
Men är man upptagen med annat så ska hunden givitvis va kopplad.
För det är ju jag som ägare som talar om för hunden vad den får å inte får.
Så tycker jag Å händer det nåt får man ta skeden i vacker hand å göra rätt för sej.
Jag har haft många hundar sedan 1988 å har haft två incidenter sedan dess men då med unga hundar som bara ska testa gränser.

Sv: Lös hund

Det finns nåt som heter koppeltvång. Denna årstiden ska ingen hund springa okopplad med alla nyfödda vilda djur. Har man ingen pli på sin hund ska den alltid vara kopplad. Oavsett ras. Det finns hundrädda människor.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
20 945
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 238
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka