Loppisfynd

Bonusmamman

Trådstartare
Hej allihopa!

Vad har ni gjort för loppisfynd? Vågar ni köpa tygsaker?

Jag har hittat två fina emma fotöljer men är rädd för löss?

Visa gärna bilder på era fynd också :)

Jag köpte en fin vas igår och jag skulle gärna lägga in en bild, men hur gör jag? Om jag har bilden i mobilen och är inloggad här?

Jag brukar tänka som så att jag vågar sova på hotell i en säng som väldigt många människor sovit i innan, då vågar jag också köpa begagnat.

Jag handlar på loppis lite då och då. Det har bl.a. blivit ett antal gardiner.

20160603_174816_zpsttepgn6q.jpg

De här gardinerna hittade jag precis innan jag skulle flytta och kunde inte motstå dem.

20160603_174856_zpsdvjuflyv.jpg

Sovrumsgardinerna är också loppisfynd.

2016-04-03%2010.03.59_zpsr1vsnb1n.jpg

Den här gardinen var från början bara en längd men jag sydde om den för att passa fönstret i badrummet.

2016-06-03%2018.04.54_zps6lkhfvv2.jpg

Den här plåtburken är jag glad att jag hittade. Den är perfekt för min te-samling och jag är förtjust i motivet.

Det händer att jag hittar kläder på loppisar också.

Jag tänker lite på det här med vägglöss men det har hittills inte hindrat mig från att köpa något secondhand, men skulle nog inte köpa täcken, kuddar, resårmadrass så. Annars köper jag gärna kläder, tyg och sånt som går tvätta, samt prylar, porslin etc
För mig är secondhand ett sätt att kunna ha ett personligt hem med saker som andra inte har utan att bli ruinerad på kuppen. Ett stort inredningsintresse blir ju lätt väldigt kostsamt annars. Plus att jag får utlopp för min kreativa sida genom att måla, sy och göra om det jag hitar så det passar perfekt hos mig!

Jättefina!

När det gäller vägglöss kanske det finns nåt sätt att säkerställa att möblerna är lusfria, typ låta dem stå i ett utrymme utan kontakt med människor en tid? Nån som vet?
En snabb googling säger att de kan gå i dvala i upp till ett år om de inte har tillgång till mat dvs blod. :-(

Jättefina!

När det gäller vägglöss kanske det finns nåt sätt att säkerställa att möblerna är lusfria, typ låta dem stå i ett utrymme utan kontakt med människor en tid? Nån som vet?
En snabb googling säger att de kan gå i dvala i upp till ett år om de inte har tillgång till mat dvs blod. :-(

Det enklaste är att helt enkelt syna möbler ordentligt med ficklampa. Vägglöss och spår (spillning och skål) syns väl i skarvar och så. Att försöka svälta ut löss går knappt..
Har man bastu/torkskåp kan man ställa möblerna där i minst 50 grader och ö över natten så dör alla stadier av lus

Jättefina!

Min mamma sa även att man kunde lägga några vita papper under/på dem o se om det kommit nått bajs på dem under natten. Då vet man om det lever någon i dem ;)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 157
Senast: Lyan
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 127
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar