loppfrön.

Sv: loppfrön.

Jag har alltid ridit mina hästar när dom fått loppfrön. Har aldrig märkt någon skillnad eller att de skulle ha någon magknip. Då skulle ju min häst gå omkring med ständig magknip och det tror jag absolut inte att hon har eftersom hon visar klart och tydligt när hon har minsta lilla fis på tvären :smirk: .

Är ju säkert olika från häst till häst men jag har aldrig tidigare hört att dom kan få magknip av det och skulle det nu vara så att din häst får det så märker du ju säkert det.
 
Sv: loppfrön.

C_L skrev:
Något annat onödigt är att köpa dem någon annanstans än på Konsums hälsokostavdelning där de säljs för ca: 29 kronor /500 gram. Det finns priser på upp till 300:- för 340 gram.
Finns det verkligen inte att få tag på i större mängd på en gång?
Känns lite dumt att köpa massor med småpåsar, vi har ett gäng pållar som med största sannolikhet i sin glupskhet får i sig en heldel jord/sand när dom dammsuger backen i jakt på sista höstråna...
 
Sv: loppfrön.

Jag har ingen aning om man kan köpa nagon annastans, i större förpackningar.

Tiller andra angaende mitt förra svar, gör som ni vill eller blir rekommenderade, jag är ju bara en (som nagon sa)bukeröst... :p

Dock vet jag hur det funkar bäst. men det är ju min mening. Vi har gett det till vara hästar under 7 ar med bra resultat.
 
Sv: loppfrön.

Med hänvisning till "katastrof i magen" - tråden puttar jag upp denna tråden...

Många av er verkar ge väldigt mkt loppor i onödan, allt kostar pengar så varför slösa när man inte behöver.... ;)

Jag fick en liten åthutning sist jag svarade så ta åt er eller ej, jag vill bara tipsa er.

Jag såg att någon hade hittat billigare än mig...perfekt!!!! :idea:
Tack för tipset!!


:p
 
Sv: loppfrön.

C_L skrev:
Något annat onödigt är att köpa dem någon annanstans än på Konsums hälsokostavdelning där de säljs för ca: 29 kronor /500 gram. Det finns priser på upp till 300:- för 340 gram.

Köper mina loppfrön på C*t* Gr*ss i Mantorp (Östergötland). Vita för 10,90/500 gr. Det finns även mörka för 23,90/500 gr. Finns i hälsokosthyllan och varumärket är Risenta :D .
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
905
Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
938
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 426
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp