Löpning, konditionstest, hjälp!

Jag tänkte springa idag innan jag åker ner mot skåneland, sen blir det inget mer resten av veckan förutom en massa ridning då och det kan jag tyvärr inte skippa.

Och vikten är jag inte så orolig över nu, jag har 2 1/2 vecka på mig att minska iallafall nåt litet kg.

Tack för peppen! Ska definitivt försöka komma ihåg att tänka så :D
Flåset är mitt största bekymmer, smärtan kan jag stå ut med..

Jag kan även dela med mig av mitt pinsammaste tips. När jag står på startlinjen och väntar på att startskottet ska gå så spelar jag i huvudet ofta upp inledningen till filmen Top Gun följt av scenen där "Danger zone" spelas.
Jag visualiserar hur motorerna tänds och hur energin i kroppen byggs upp och bara väntar på att få explodera iväg.

Så, nu har jag dessutom avslöjat det mest pinsamma som finns att veta om mig.

Sista genrepet kapade jag ytterligare 30 sekunder från i söndags, nästan 2,2 km på 12.11 minuter. Så det känns bra, bara ta i till jag kräks på lördag!

Så jäääävla typiskt, idag vakna jag upp med apigt ont i halsen Och snorig :( :(

Gå genast till ett apotek och köp ColdZyme (vänta inte en halv dag, du måste verkligen stämma i bäcken). Spraya i svaljet varannan timme. Rätt dyrt, men värt varenda krona!

Jag levde på ColdZyme, pressade apelsiner och massvis med riven ingefära veckan före Berlin maraton. Jag är övertygad om att det hjälper.

:crazy::cry::down::(:crazy::cry:

Ungefär så känner jag nu.. försökte mig på konditionstestet idag, men fick ge upp efter knappt halva distansen då det gjorde så jäkla ont i luftvägarna och jag fick ingen luft. Tog typ 45 minuter innan korsetten runt bröstet försvann så jag kände att jag kunde andas normalt.

så jävla arg och besviken så det finns inte.. :(

Förkylningar har alltid så jäkla kass timing! :(

Men om man ska försöka hitta något positivt i det hela så är det att när du mår bättre igen kan du ta nya friska tag och ha god tid på dig att träna inför nästa gång - och klara det med bravur! Det är jag övertygad om!

Jo jag vet att jag kommer klara det nästa gång.. men det hjälper inte nu, är så jävla ledsen, besviken och bitter just nu :( :( nästa chans är i april

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 700
Senast: Nominous
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 361
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 803
Senast: skuggi
·
J
Trav Jag har lite funderingar kring min 10-åriga varmblodsvalack. Jag har försökt sälja han som ridhäst, men känner att han är lite för...
Svar
3
· Visningar
1 372
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama