Men det är den inte min väninna tränade inte "hur mycket som helst" lite envis är hon men hon hade ju inte galet med tid och hade inte som mål att bli butig. Gissar att hon väl tränade tre gånger i veckan som folk gör mest, för att det var kul och levde på snabbmakaroner fiskpinnar och kladdkaka som de flesta studenter. Resultatet var butigt och rejält så, jättetrevligt om man vill och hon var nöjd men man ska inte ljuga och säga att det inte går att träna sig butig som tjej, och för att folk inte ska tro att hon var en jätte kan jag säga att hon snarare var petite. Kort, söt, liten och efter träning även tydligt bredare av muskler, numera 15 år senare kort söt och liten o vältränad, annan sport.
Jag tror faktiskt fortfarande att din vän är ett undantag De flesta blir inte sjukt vältränade av att träna 3 ggr i veckan och käka kladdkaka (dock är ju vältränad ett relativt begrepp, så vi kanske har olika referensram).
Vet inte varför att övertyga tjejer om att de inte kan få muskler ska få dem att träna mer, speciellt om man är väldigt otränad lär kroppen förändras, i positiv riktning iofs men ändå. Om man vill att tjejer ska träna rena muskler på gym är det väl ärligare att ändra idealbilden av en tjej som lång och mager till lång, stabil och muskulös än att skarva varpå vissa chockat upptäcker att de inte längre lever upp till träningstidningens idealbild av långmusklad och mager. De kan ha Gina Carano på framsidan istället om de vill (iofs knappt butig men ändå). Men varför inte bara låta de tjejer som föredrar jogga eller göra armhävningar liksom, varför Måste alla numera lyfta tungt på gym (det är ju inte ens kul för alla).
Jag påstår inte att faktum ska övertyga tjejer att träna mer, har inte nämnt något om ideal eller hävdat att alla måste lyfta tungt på gym. Men det kanske var mer allmänt än till just mig.