Löpning efter valpar..

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Piavik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 13 234
P

Piavik

min schäfertik fick sin första kull valpar den 23/5. När beräknas hon löpa igen sex månader efter valpningen eller 6 månader efter atthon löpte o blev parad??? Någon seriös som kansvara på det?

Sv: Löpning efter valpar..

De brukar hålla sin normala tid mellan löpen oavsett valpar eller ej. Så har din hund 6 mån mellan löpen normalt kan du förvänta dig det nu också.

Det varierar. Vissa behåller den vanliga cykeln trots valparna, dvs. löper ca 4 månader efter valpningen om hon normalt har 6 mån mellan löpen, vissa tycks starta om cykeln vid valpningen och löper alltså 6 månader efter den, vissa kör med något mellanting. Jag har alla varianter representerade bland mina tikar.

När mina tikar har haft valpar brukar de skjuta på nästa löp 1-2 månader.

Liknande trådar

Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan... 2
Svar
26
· Visningar
1 671
Senast: Troll
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
672
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 902
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 986
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka