Pannkakor är jättegott men dom gånger vi gjort det så har det väl dröjt ungefär en timme innan vi är redo att mörda varandra igen pga att vi inte har någon vettig mat i magen. Fast att göra crepes kan nog fungera bättre, då är det ju "mat" i fyllningen
Sen finns ju alltid risken att själva pannkaksstekningen går helt åt helvete, det brukar hända det med. Härliga middagsminnen när man står där med blodsocker nere vid fotknölarna och svär sig förbannad över dom där jävla pannkakorna som antingen bränns fast eller bara går sönder tills man är redo att sula in stekpannan i väggen och hoppa från balkongen typ..
Jag tror vårat största problem är ointresse och talanglöshet i köket. Det är det där när folk börjar prata om att det bara är att "slänga ihop någonting" till middag. Vi "slänger inte ihop någonting". För att lyckas med det så måste man ha något form av handlag när det gäller matlagning.
Därför kan vi inte heller improvisera öht. Jag kan t ex smaka av en rätt och säga om det är gott eller inte, men jag kan helt omöjligt säga vad som saknas ifall det nu inte är gott