Tjaaa, jag brukar bli normallänge mätt på pannkakor. Men jag vet någon kollega som har keso till sina, själv har jag testat grekisk yoghurt o sylt en gång, det var inte så dumt. Ost har en kompis på dem, hoprullade när de är varma så den smälter lite. En burk ärtsoppa till kanske? (brr för ärtsoppa).
Faktum är att någon näringsentusiast (var det en av barn och familjetidningarna kanske) hade roat sig med att kontrollera näringsinnehåll i pannkakor med sylt, fiskpinnar o pulvermos, köttbullar och makaroner, falukorvsskivor och... och konstaterat att pannkakor var en riktig vinnare i jämförelse med mycket barnvänligt snabbhemlagat -de innehåller nämligen ägg och mjölk.
Tips, diska inte gjutjärnspanna med för mycket diskmedel. Gnugga den med salt innan ni börjar för att bli av med fisksmak och dv små brända rester som gör att pankisarna fastnar. Försök låta smetstackaren stå och vänta i 10-30 minuter innan ni anfaller den, häll i lite av det smälta smöret. Kanske göra smeten först och springa på toa sedan när man kommer hem.
Nästa tips är att äta gurka och morötter och kanske någon finnkrisp medan man lagar dem om det är panik, fungerar på fyraåringen i alla fall. Annars kan man ju sätta i sig dem omedelbums de är ur pannan, man behöver ju inte vänta tills alla är klara.