Löpande katt vid kastrering?

Solvira

Trådstartare
Bokade tid för lite mer än en vecka sen för kastrering av min honkatt, som är imorgon. Och så börjar hon löpa i helgen för första gången... Jag har aldrig haft honkatt själv förut som jag kastrerat, så hur är det? Kan man kastrera fast de löper? Jag har fått för mig att man inte kan det nämligen, men andra har sagt att det går bra.

Sv: Löpande katt vid kastrering?

Det går men det råder en något ökad blödningsrisk. Ring och prata med veterinären om hur han/hon vill göra. En del kastrerar utan problem under löp medan andra helst avstår och väntar tills löpet är över.

Sv: Löpande katt vid kastrering?

Veterinären jag bokat tid åt ville inte göra det. Så nu blir det stressat, om det ens går att få in det innan jag flyttar vid månadsskiftet. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
433
Senast: Lejd
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 622
Senast: Ajda
·
Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
743
Senast: Sol
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
991
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!