Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
undrar bara om det verkligen är en genomtänkt kull. Låter som en ganska spontan idé att betecka henne eller har jag fel?
Hur många dagar löper en tik?
När är det säkrast att betäcka henne?
Min schäfer tik är inne på dag nio tio något det är försent va?
Hon ställer väl inte upp sig om hon inte är redo eller om det är försent?
är nybörjare på denna fronten..
Har du tänkt regga valparna?
Vacc., chippa, försäkra osv. Tillför din hund något till aveln? Hur gammal är hon?
Vem är hanen?
Oregistrerad hund = blandrasSå renrasig som en reggad schäfer skulle vara.
Alla har inte råd att köpa en hund för 10-15 000 kronor som seriösa uppfödare tar.
Varför är inte din tik reggad då??
Vadå vara oseriös vad i ligger det oseriösa att jag inte har råd att köpa en "äkta hund" med papper?så det är bättre att vara oseriös eller vad?
Vart har du fått det ifrån? Mamma och pappa i flera led är schäfrar så med andra ord äkta schäfer utan papper.Oregistrerad hund = blandras
Eftersom hundarna fastnar i varandra så är det bra om, åtminstoe, en av hundarna har varit med förr, det kan bli jobbigt annars.
Varför är inte din tik reggad då??
Oregistrerad hund = blandras
Så då är det bättre att vara oseriös eller vad?
Alla har inte råd att köpa en hund för 10-15 000 kronor som seriösa uppfödare tar. .
Nej valparna kommer ej att reggas pga att min tik inte är reggad.
Älskar henne precis lika mycket ändå.
Självklart gör du det. Det är inte det minsta konstigt.
Hon är frisk höfter utan anmärkning (rötgad ja).
Gott psyke fin schäfer modell(äldre sorten) Så renrasig som en reggad schäfer skulle vara.
Det vet man ju iofs inte, eftersom hon saknar just papprena som säger det.
Är verkligen inte ute för att öppna kennel med försäljning av oregistrerade schäfer valpar.
Nej, du ska sätta ut oregistrerade schäfervalpar till försäljning utan att ha kennel. Är det ena mer motiverat än det andra?
Utan man har väl rätt att sätta valpar på sin hund vare sig den är reggad eller inte?
Alla har inte råd att köpa en hund för 10-15 000 kronor som seriösa uppfödare tar. Man kan ge en hund ett bra hem trots att man inte har hur mycket pengar som helst.
Frågan här är ju varför uppfödaren du köpte hunden av, och den de köpte hunden av i sin tur, inte kunde regga? Du säjer ju själv att man får mer pengar för en registrerad hund, så varför inte regga. Svaret är så klart att de inte kan. Någonstans brister det. De har inte valt att inte regga för att kunna sälja billigare valpar till de som inte har råd, utan något har hindrat dem att registrera. Antingen är någon hund inte renrasig, eller så har man inte följt bestämmelserna för hur ofta och hur många kullar en tik får få osv. Varför välja att stödja detta?
Min hund är mitt allt och jag vet att hon kommer att bli en jätte bra mamma trots att hon inte är registrerad. Har haft hund i hela mitt liv och alltid mötts av fördomar av dem som har registrerade hundar.
Fördomar tycker jag är fel ord. Däremot har säkert de med registrerad hund vägt för och nackdelar mot varandra, och genom detta kommit fram till att de vill ha en registrerad. När du då inte erkänner att det kan finnas nackdelar, utan bara ser på registreringen som en bit papper, då vill en del förklara sig.
Bara för att man har en oregistrerad hund så är man ingen sämre ägare för det.
Tror jag inte att någon tror. Däremot tycker jag inte det blir en genomtänkt och planerad avel i detta fallet.
Utan jag ställde från början några enkla frågor i mitt första inlägg som det verkar som ingen vill svara på.
Bara för att man har en oregistrerad hund så är man ingen sämre ägare för det.
Hör detta till tråden över huvud taget? Låt TS göra som hon vill, det är väl ändå inget du eller någon annan behöver lägga er i. Hon ställde några frågor, svara på dem istället för att leda ämnet in på annat.