nyponros

Trådstartare
Några kanske kommer ihåg att jag köpte en tikvalp för några månader sedan?
Nu är det ju inte riktigt aktuellt än, men jag undrar lite om första löpet som kommer om ytterligare ngra månader...

Hur brukar det påverka hunden? Blir de känsligare, kanske lite sura? Trötta? är det ngt särskilt man ska tänka på?

Är tikskydd bra om hon inte håller rent efter sig själv?

Sv: Löp!

Jag är ingen expert men jag har nyligen genomlevt "min" första löpperiod själv så lite kanske jag kan bidra med. :)

Min tik blev ganska slö och loj under den här perioden, var inte lika intresserad av att lyssna på mig när vi var ute och gick mest och såsade i sina egna tankar ungefär. Jag har hört att man bör försöka hålla igång hunden ändå under löp annars så får de som vana att bli just slöa då. Men jag vet inte om det är något jag köper.

Att tänka på..... Tja, släpp henne inte lös! Hon är inte helt pålitlig och tar hormonerna över så finns risken att hon sticker på raggningsrunda. :angel:

Jag köpte flicktrosor till min lilla golden och klippte hål för svansen och drog på inomhus. Det accepterade hon och det hjälpte mycket för hon blödde rätt rejält... Det var små droppar här och var och hon lämnade stora fläckar efter sig när hon låg och sov. När det blev extra mycket satte jag t.o.m i en binda/trosskydd i byssan på henne.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 165
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 709
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 845
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka