Lönn och bladlöss

Silver Girl

Trådstartare
Planterade en lönn i höstas. Den här lite bruna löv nu i torkan men jag vattnar lite extra. Noterade idag att den fått bladlöss. Efter att jag tittat en stund på mjölkande myror började jag fundera på om de kan skada trädet. Dvs behöver jag försöka få bort dem och i så fall hur?

Planterade en lönn i höstas. Den här lite bruna löv nu i torkan men jag vattnar lite extra. Noterade idag att den fått bladlöss. Efter att jag tittat en stund på mjölkande myror började jag fundera på om de kan skada trädet. Dvs behöver jag försöka få bort dem och i så fall hur?
Jag tror inte att bladlöss gör så mycket skada på ett träd så jag hade struntat i det.

Mina lönnar är fulla av bladlöss just nu. Och de mår prima.

Märks tydligt eftersom bilen blir täckt av sockerklet :D

Nu är de ganska gamla men jag hade inte brytt mig om inte trädet ser ut att lida. Bladlöss är oftast bara en kosmetisk grej. Folk behandlar för att det ser fult ut.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är så nöjd över att jag lyckades klippa gräsmattan igår. Det tar emot varje gång, men känslan är skön när det väl är gjort. Sen...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 207
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 647
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 413
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V