Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja den ser lite klen ut. Kort lina också, mina longerlinor än nog iaf 10 meter. Med den där kan de ju inte ens gå ute på en normalstor volt.Köpte denna longerlina fr en "känd" webbutik...Blir väldigt förvånad när den kommer hem, o jag ser denna (i mitt tycke klena)hake...
Vågar jag ens använda den? Stor unghäst.Visa bifogad fil 77189
Kollade på Hööks, o där är alla longerlinor 8 m.... Var har du köpt som är 10 m lr längre?Ja den ser lite klen ut. Kort lina också, mina longerlinor än nog iaf 10 meter. Med den där kan de ju inte ens gå ute på en normalstor volt.
Är de? Jag har från hööks men var helt säker på att de var 10 meter.. Men jag kan ha snurrat ihop det!Kollade på Hööks, o där är alla longerlinor 8 m.... Var har du köpt som är 10 m lr längre?
Mina är 8 m, men i och med att armarna har lite längd och att man inte står blick stilla i mitten räcker de till en 20 metersvolt.Är de? Jag har från hööks men var helt säker på att de var 10 meter.. Men jag kan ha snurrat ihop det!
Kanske är det som lurat mig. Jag var helt övertygad om att mina linor var 10 meter, men kollade på nätet nu och de är ju 8Mina är 8 m, men i och med att armarna har lite längd och att man inte står blick stilla i mitten räcker de till en 20 metersvolt.
Men om hästen sliter så hårt att haken går sönder - orkar man ens hålla i då?Köpte denna longerlina fr en "känd" webbutik...Blir väldigt förvånad när den kommer hem, o jag ser denna (i mitt tycke klena)hake...
Precis min tanke - jag har svårt att se att det är särskilt mycket belastning på haken vid longering - unghäst eller inte?Men om hästen sliter så hårt att haken går sönder - orkar man ens hålla i då?
Klart det kan hända, men även en ganska klen hake klarar longering och lite till.@Gimlan
Jag har varit med om att haken gått sönder vid helt normal longering, hästen brallade inte ens lite. Det sa bara poff.
Ser inte riktigt problemet, har använt sådana i många år. Om inte hästen drar allt den har så håller den fint.Köpte denna longerlina fr en "känd" webbutik...Blir väldigt förvånad när den kommer hem, o jag ser denna (i mitt tycke klena)hake...
Skillnad dock på ett träd och en person som håller i linan.Använde en liknande för att binda upp hästen i ett träd i brist på annat att binda med. Den höll inte när hon fick för sig att dra lite bakåt. Men varken hon eller jag upptäckte det tills jag skulle knäppa loss den och jag då fick halva haken i handen. Tur i oturen för det var en nyimporterad, svårfångad häst i karantän
Jag hade mailat/ringt butiken och frågat vilken tyngd haken är godkänd för. Endel saker är verkligen skräp men ibland kan man bli lurad på utseendet och grejerna är hållbarare än de ser ut.Köpte denna longerlina fr en "känd" webbutik...Blir väldigt förvånad när den kommer hem, o jag ser denna (i mitt tycke klena)hake...
Absolut. Men hon drog inte så hårt. Backade lite bara. Men å andra sidan har hon slitit sig vid longeringen med en likadan som inte gått sönder.Skillnad dock på ett träd och en person som håller i linan.