Longering / Circle game

L

lullebulleh

Hej! Min häst tycker inte alls om att bli longerad mm. Hon blir plötsligt tjurig och kan sparka efter mig. Hur ska jag göra? Hon stannar och kommer mot mig och om jag "går på henne" gör hon värsta bakutsprången så att man nästan blir träffad. Resten av alla lekarna i The Seven Games går jätte bra. Men just Cirkel-leken.... :( :confused:

Sv: Longering / Circle game

Bara för att förtydliga longering och circling game är absolut inte samma sak. I circling game måste hästen vara mentalt engagerad och syftet är inte alls att "trötta ut".

Det låter som om du provocerar henne genom ditt kroppspråk. Gör de andra lekarna och utveckla dem innan du fortsätter med circling game.

Sv: Longering / Circle game

Jag tror också att du omedvetet provocerar henne med ditt kroppsspråk, ta hjälp av någon kunnig som kan titta på dig medan du tränar så kanske denna kan tipsa om vad du gör för fel.

Spontant, om hon kommer in till dig så gör hon det kanske för att hon är osäker på uppgiften? Om du då "straffar" henne genom att "gå på" blir hon säkert sur, det kan man förstå.

Antingen så backar du tillbaka och iakttar hästen, och ser till att hon vet vad du ber om, eller så tar du live-hjälp, det går antagligen fortast. :idea:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: cirkus
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 450
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 768
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV