Longera Trollet=Omöjligt

P

Patrick_

Heej.
Jag rider i ett stall där det finns en minishettis som heter Trollet.
När jag ska longera honom så går det inte så bra.
Han svänger bara ut ur volten och sticker.
Även fast han är jätteliten så är han jättestark.Så jag har inte en chans.
Hur ska jag göra så att han slutar svänga ut så där utan att dra i han???
Tacksam för svar.

Kram Linnéa

Sv: Longera Trollet=Omöjligt

Du ska tänka att hästen följer din kropps rörelse, inte snöret du håller i. Börja med att leda, hitta stopp och start genom rörlelse i din kropp, utan ord. Din kropp kan bromsa eller driva på hästen, den kan också sätta hästen ur balans. Det finns mycket som den här lilla hästen kan lära dig. Först och främst, förtroende. Hur blir en trygghet och en god vän till hästen? Hur blir du någon som hästen kan stå bredvid och bara vara lugn och trygg? Börja där. Lycka till! :)

Sv: Longera Trollet=Omöjligt

TACK!Det där ska jag tänka mkt på.:):)Tack ska du ha!:love::p

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 639
Senast: Enya
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 027
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka