Sv: Longera i Galopp
Konstantine: Själva innspänningen tänkte jag på så att han har något att ta stöd i eftersom han måste ha stöd i handen även när man rider.. annars blir resultatet precis som i longeringen: först slängtrav som sedan övergår i flängig galopp. Så det hade inget med att han ska böja på halsen att göra (så okunnig är jag INTE).
Sen överdrev jag lite när jag sa att han går omkull (ledsen för det), det har egentligen bara hänt en gång.
Han är redan undersökt av vet och dom har inte hittat något.
Ujent96: Det jag tänkte med att en ryttare sitter på är att denne kan hjälpa honom att samla sig då det är det som är problemet vid longeringen. Visst han har svårare för galoppen i vänster varv men det är redan bevisat att det inte är någon skada, utan bara att han är stelare i det varvet:
När jag hade fått ordning på galoppen med hjälp av min tränare så orkade han gå samlat på 10ms volt, dock bara med ryttare, i båda varven. Inte heller då gick det att longera på en stor volt. Men nu har han stått några månader och tappat allt jag tränat upp med honom.
Pinky: Att inte få honom att rusa in i galoppen.. Det gör han när han inte får något stöd, jag vet inte varför just min häst inte kan galoppera samlat på långa tyglar som "alla" andra hästar kan. Kan tillägga att jag "slitit röven av mig" för att just bygga upp galoppen på honom och som du kan läsa ovan så lyckades jag.
IrishDraft: Kan mkt väl tänka mig att han inte vill galoppera samlat just för att han inte känner ett större tvång på att göra det när det inte är någon som sitter på och jobbar honom
Jag förstod inte riktigt din beskrivning
Till alla:
Jag har hållt på med hästar hela livet, så bara för att jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa så betyder väl inte detta att jag är okunnig utan vill bara ha lite råd?
Läs helst allt i detta inlägg för där står det mer förklarat vad det är för problem!