Jag skulle aldrig ange löneanspråk förens jag fått en närmare beskrivning på vad tjänsten innebär och vad som förväntas av mig. Rent generellt går inte jag in på en intervju med enbart inställningen att jag ska sälja mig själv utan även att ag ska sälja tjänsten till mig så att den är tillräckligt bra för att jag ska vilja ha den. Jag ser det helt enkelt inte som så att jag går in i en intervju i ett underläge, snarare tvärt om. Det betyder alltså att eftersom jag inte vet om jag vill ha någon tjänst så kan jag inte säga något om lönen. Sedan är det ju rent förhandlingsmässigt en dålig strategi att vara den som nämner en summa först. Du kan ju riskera att lägga dig betydligt lägre än vad ag eg kunnat tänka sig att betala och det är därför de vill att du redan i ansökningen ska nämna de. Våga vara smart och ställ frågan själv alt se till att bolla över den och se till att bollen stannar hos dem för att nämna en första summa. När du fått dem att göra det så ska du minnas att de ALDRIG nämner sitt högsta bud det första dom gör, alltså kan du förhandla upp lönen.
sen visst, det kan ju vara ett företag som kräver löneanspråk för att kunna haffa de aldra billigaste, men om de prioriterar det framför kompetens och hur bra man passa så är det inget företag jag vill jobba på, för det säger mest troligt en del om de övriga anställda.
sen visst, det kan ju vara ett företag som kräver löneanspråk för att kunna haffa de aldra billigaste, men om de prioriterar det framför kompetens och hur bra man passa så är det inget företag jag vill jobba på, för det säger mest troligt en del om de övriga anställda.