Lön till stallhjälp?

Conversation Piece

Trådstartare
Är det någon som vet var avtalsenlig lön ligger för en person i 15-16-årsåldern som jobbar timanställd i stall?

Jag menar inte svarta fickpengar nu, utan riktig lön.

Sv: Lön till stallhjälp?

stallhjälpen jobbar väl gratis? :)

Nej men det beror självklart hur mycket per dag som det jobbas.
Hur mycket är det rimligt att ge i veckan?

stallhjälpen jobbar väl gratis? :)

Nej men det beror självklart hur mycket per dag som det jobbas.
Hur mycket är det rimligt att ge i veckan?

Det beror väl inte på hur mycket per dag det jobbas om vi talar om timlön? :)

Jag behlver hjälp i stallet men inte heltid och tänkte ta reda på hur mycket man ska betala när någon hoppar in som extrahjälp.

Hm ja svår fråga. Jag har 2 tjejer som hjälper mig i stallet och på tävlingar då jag behöver hjälp. De får inga pengar utan istället ridlektioner. Det är ju också ett alternativ ;)

Stallpersonal är organiserade i Kommunal (märkligt men¨så är det) Ring och kolla med dem vad avtalsenlig lön ligger på. Sist jag jobbade i stall ( djuksjukhus med bara hästar) hade jag 84,85 kr/tim. Men det är 2 år sen.

Hm ja svår fråga. Jag har 2 tjejer som hjälper mig i stallet och på tävlingar då jag behöver hjälp. De får inga pengar utan istället ridlektioner. Det är ju också ett alternativ ;)

Ja, det är det såklart. Men man måste ändå veta hur mycket de ska ha i betalt. :) Och man måste ändå betala sociala avgifter och skatt.

I vart fall om man tänker sig att man ska bli medlem i Advokatsamfundet någon gång i framtiden...

Stallpersonal är organiserade i Kommunal (märkligt men¨så är det) Ring och kolla med dem vad avtalsenlig lön ligger på. Sist jag jobbade i stall ( djuksjukhus med bara hästar) hade jag 84,85 kr/tim. Men det är 2 år sen.

Ok. Tack!

Jag ska kolla. Tror att det beror mycket på hur gammal personen är.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 521
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 038
Senast: Lavinia
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar