Håller helt med dig! Öppenheten är en oerhört viktig och underskattad del i samvaron i många fall
Till TS, du har ju en fin balansgång att hålla dig till iom din situation med nystartsjobb, att det var du som ville flytta och att AG kom med bra lösningar kontra dina nya(?) problem med att börja tänka på tj.pension och din livssituation i övrigt.
Jag skulle nog göra en konkret för och emot-lista till att börja med. Sen se hur många av dessa som du är villig att förhandla om.
Efter det så kanske ett samtal med AG är ett beslut du fattar ang. din lön eller annat. Men förbered dig även på att det kan tas emot på ett sätt du inte vill hos AG, eller att du helt enkelt får sluta (och det har jag samtidigt förstått att du inte vill).
Men om du känner att du kan, så prata med AG så långt det är möjligt, är mitt bästa råd
Att gå ner i tid och kanske skaffa ett tim-jobb närmare bostaden kan vara ett alternativ. Det kan ju utmynna i ett arbete närmare bostaden till fullo till slut. Det finns ju många jobb som gärna har tim-vikarier t.ex, då kan du dryga ut kassan ibland om du väljer att jobba mindre hos nuvarande AG.