lokor till fjording

gadriel

Trådstartare
vilken modell av lokor ligger bäst på plats tycker ni? Vad ska man titta på? Jag ska bara använda lokorna till min bröstsele så resten av selen är ointressant.

Vet att dom där finnlokorna ska vara bra men det verkar inte finnas så många begagnade att köpa så jag undrar vilken annan modell jag ska kika på. Kör ganska tungt så det får inte vara för klent.

Sv: lokor till fjording

Dom gamla fin/åkselarna passar ofta att ersätta bröstan på gigg/maratonselarna till tyngre körning är det vanlig loksele som gäller bröstsele passar oftast dåligt på fjording ,allt enligt min åsikt.det finns flera trådar som genomlyser frågan .Dom gamla finselarna finns i olika grovlek och bossning så dom kan passa många .

Senast ändrad:

Dom gamla fin/åkselarna passar ofta att ersätta bröstan på gigg/maratonselarna till tyngre körning är det vanlig loksele som gäller bröstsele passar oftast dåligt på fjording ,allt enligt min åsikt.det finns flera trådar som genomlyser frågan .Dom gamla finselarna finns i olika grovlek och bossning så dom kan passa många .

jag vet att bröstsele inte är det bästa, det är därför jag frågar om råd vad gäller loksele ;)

Jag har en finsele men tycker den är för klen, därför vill jag ha lite mer specifika råd om vilka modeller på lokor som är bra, finns ju mindre bra lokor också.

Kolla in pållen på förstasidan på den här hemsidan www.pinge.eu
Hästens husse använder lokor på den hästen och har knåpat ihop det med alla övriga delar till en bröstsele. Vilken sorts lokor det är har jag ingen aning om. Ta kontakt med Pinge och hör om han har nåt matnyttigt tips.
Jag har mängder med bilder när hästen arbetar med den selen och det är främst i precisionstävlingar den används och det kan bli rätt tungt ibland beroende på underlag och tempo.
Lycka till och jag tror det är en ypperlig lösning på seltillpassning.

Det kan ju finnas vanliga (värmlands) lok(selar), kika runt på fler köp å sälj sidor, tycker man hittar sånt med jämna mellanrum:idea:
Tex börjes å liknande har ju lätta lokselar och dom är faktiskt ganska smidiga:idea:
loksele.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 924
Senast: tara
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
815
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 257
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka