Loke är här!

J

johannea

Äntligen är det slut på väntan! Värkarna började vid 7:30 1/9, efter att ha kämpat imej lite frukost, ringt barnvakt, å packat barnas grejjer var kl 8:30 å de var 3min mellan värkarna, ringde förlossningen som lät tveksamma men om jag verkligen ville komma så visst... vi kom in 9:15 och nu var värkarna riktigt kraftiga, det visade sej att jag var öppen 8-9 cm! Å så efter kanske 3 el 4 krystar så var han ute kl 10:40, å jag hade inte ens fått så mycket som syrgas som jag önskat mej, det hanns liksom inte med:)

Han var frisk å välmående vägde 3080g å var 48cm lång, allt har gått jättebra å amningen funkade direkt med så 24 timmar gammal fick han följa med oss hem!

Nu myser vi hela familjen i soffan å har det bra! Nu ska jag återgå till skaran, ville bara skriva av mej lite! Återkommer med bilder imorron...
 
Sv: Loke är här!

Loke är ett helt underbart namn eller hur? Får jag och sambon en son, så ska han heta Loke! Det bestämde vi oss för ett par månader sedan.
Grattis grattis!
 
Sv: Loke är här!

Grattis! Sån förlossning vill jag också ha!
 
Sv: Loke är här!

Tack alla!
Jo det var ju helt ok faktiskt;)

Här kommer lite utlovade bilder:

1 timme gammal:
DSC00018.jpg


DSC00020.jpg


systrarna på besök:
DSC00024.jpg


Myser hemma i soffan:
DSC00028.jpg
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 402
Senast: paradiset
·
J
  • Låst
Övr. Barn Ser att lillasyster redan skvallrat... I fredags morse födde jag en liten pojke!!! :banana: Helt otroligt hur man kan älska nån så...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 093
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp