Lokalklubbar?

S

Svalan

Jag är medlem i två klubbar, Vallfari och Mökkur som har sitt säte i Stockholmstrakten(men funderar på att bli huvudmedlem i Vallfari och stöd i MÖRS efter att på vissa punkter blivit lite fundersam på.)
Vilken lokalklubb är ni medlemmar i? Vad gör den bra?Och vad är det bästa med klubben?

Sv: Lokalklubbar?

Jag är med i Midur som huserar i norrbotten. Våra medlemmar är utspridda på en rätt stor yta vilket gör att träffarna inte blir så ofta som man skulle vilja. Men det har ändå skett en stor förändring i klubben dom senaste åren och det börjar hända en hel del. Det som är viktigt är att inte låta något säte ta för stor plats i klubben så att det bildas läger. Det gäller att sprida ut sysslorna så alla känner sig delaktiga. Här uppe i norr har jag sett en tendens till att många klubbar splittras och det ploppar upp nya små klubbar lite varstans med bara några få medlemmar. Visst det är ju på både gott och ont. För hästägarna blir det ju fler tillfällen till kurser, tävlingar och andra aktiviteter. Men det blir stora hål i plånboken om man ska vara med i alla klubbarna :o Vi har ju ändå ett gemensamt intresse allihopa så varför inte försöka hålla sams :)

Jag är medlem i Mökkur Ryttarsällskap och har varit det sen klubben var ganska nystartad för några år sedan. Jag sitter dessutom i klubbens styrelse vilket är väldigt roligt. Det bästa med MöRS tycker jag är dels att är alla så trevliga i klubben :D och att vi är så pass små fortfarande att varje medlem verkligen kan göra sig hörd. Vi försöker ha aktiviteter som alla medlemmar kan delta i, även de som inte har egen häst. Vi har arrangerat flera inomhustävlingar men alla inofficiella än så länge. Däremot har vi planer på mer. :angel: Vi har massor av tävlande medlemmar på alla nivåer trots det!

Skulle vara spännande att veta vilka punkter du är fundersam angående? ;)

/Erica

Jag är medlem i Stigandi, men kommer nog nästa år byta till Gauti eller Kappi.

Du ska inte behöva betala fullt medlemskap i mer än en klubb. Vill du bli medlem i fler så blir du stödmedlem vilket innebär att du bara betalar den enskilda klubben och ingenting till SIF. Det är den klubb du betalar fullt till som du tävlar för, annars bordedet inte vara någon skillnad på vilka förmåner du får som stödmedlem och fullvärdig medlem.

Man kan ha ett fullvärdigt medlemskap i hur många klubbar man vill.
Medlemsavgiften består av klubbavg samt Sif avg.
Man betalar dock bara in själva Sif avgiften en gång/år så vill man vara med i fler klubbar så betalar man bara in själva klubbavgiften.
Det inte sant att man bara är Stödmedlem när man bara betalar in själva klubbavgiften till klubben för senior, junior, minior, utan du har ett fullt medlemskap. Stödmedlem är en annan sak!
Man kan tävla för vilken klubb som helst av de klubbar man är medlem i (det behöver inte vara den klubb som man betalt in Sifavgiften till), det enda vilkoret är att den klubb du börjar tävla för det året. Den klubben tävlar du sen för resten av året!

Senast ändrad av en moderator:

Cheeserica skrev:
Jag är medlem i Mökkur Ryttarsällskap och har varit det sen klubben var ganska nystartad för några år sedan. Jag sitter dessutom i klubbens styrelse vilket är väldigt roligt. Det bästa med MöRS tycker jag är dels att är alla så trevliga i klubben :D och att vi är så pass små fortfarande att varje medlem verkligen kan göra sig hörd. Vi försöker ha aktiviteter som alla medlemmar kan delta i, även de som inte har egen häst. Vi har arrangerat flera inomhustävlingar men alla inofficiella än så länge. Däremot har vi planer på mer. :angel: Vi har massor av tävlande medlemmar på alla nivåer trots det!

Skulle vara spännande att veta vilka punkter du är fundersam angående? ;)

/Erica

Visst, självklart finns det ju trevliga personer i MÖRS, men också några som kanske inte alls är lika trevliga. Fast det är nog bara att ignorera dem. I Vallfari känner man en verkligt stor gemenskap nu när de har börjat med träningsgrupper med ungdomar. Kul att det har blivit lite mer fart på Vallfari!

Nu är du huvudmedlem i MöRS hela detta år, eftersom du betalt SIF-avg. genom MöRS. Du kan ändra på det nästa år om du fortfarande känner så då.

/Malin

Jag är med i Stormur nu och planerar nog att ha kvar mitt huvudmedlemskap där, men även bli medlem i Gladur och Avelsföreningen Idunn.

Svalan skrev:
Jag är medlem i två klubbar, Vallfari och Mökkur som har sitt säte i Stockholmstrakten(men funderar på att bli huvudmedlem i Vallfari och stöd i MÖRS efter att på vissa punkter blivit lite fundersam på.)
Vilken lokalklubb är ni medlemmar i? Vad gör den bra?Och vad är det bästa med klubben?

Nattfari förstås ;) Sitter i styrelsen så det är lätt att påverka. En bra blandning mellan rutinerade rävar och nya som tänker nytt kommer att utveckla klubben ytterligare. Bra folk överlag, olika aktiviteter, duktig webmaster som uppdaterar hemsidan ofta. :bump:

Nu har jag fått reda på att min mamma att jag ska tävla för Vallfari eftersom det är den klubb som jag tycker är lämpligast att vara med i eftersom jag då får träna för Johanna Elgholm. Men var inte ledsna, alla MÖRSare, jag kommer ändå vara stödmedlem och kanske vara med på era tävlingar! Jag försvinner ju inte för alltid liksom!

emci skrev:
Man kan ha ett fullvärdigt medlemskap i hur många klubbar man vill.
Medlemsavgiften består av klubbavg samt Sif avg.
Man betalar dock bara in själva Sif avgiften en gång/år så vill man vara med i fler klubbar så betalar man bara in själva klubbavgiften.
Det inte sant att man bara är Stödmedlem när man bara betalar in själva klubbavgiften till klubben för senior, junior, minior, utan du har ett fullt medlemskap. Stödmedlem är en annan sak!
Man kan tävla för vilken klubb som helst av de klubbar man är medlem i (det behöver inte vara den klubb som man betalt in Sifavgiften till), det enda vilkoret är att den klubb du börjar tävla för det året. Den klubben tävlar du sen för resten av året!

Runt Göteborg kallas det i alla fall för stödmedlem eller gästmedlem om man bara betalar in klubbens del och inte avgiften till SIF. Då är man lika fullvärdig medlem i alla klubbarna men tävlar för den som man betalar SIF-avgiften igenom.

Knapplån
Ska flytta till Höga kusten i sommar. Vilken klubb/klubbar är verksamma där? Gustur troligen (har jag rätt?).

Till alla som bor i Stockholmstrakten:Snart är det dags för Vallfari Lätt Vår och då ska jag och vara med och tro det eller ej, men min mamma ska också prova på!!
Sista anmälningsdagen till den är typ den 7 maj.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka