Lokal hopptävling

zilla

Trådstartare
Om man har kommit så långt att man har kommit fram till tävlingsplaten och att det "händer" nått med ryttaren ,,,Får man göra ryttar byte då .??

Sv: Lokal hopptävling

Om inte avanmälningstiden (tidigare startanmälningstiden) gått ut får du göra ryttarbyte - säg till i sekretariatet, har avanmälningstiden gått ut så kan man få göra ryttarbyte om man pratar med överdomaren, det är överdomaren som bestämmer då om det går bra eller ej.

Du menar om ryttaren fegar ur efter att gått banan :rofl: ;)

:p Det har hänt mig med en del gånger att man får lite bajs i byxan...Det är inte banan i sig utan jag gillar inte oxrar som är maxade.... :cool:

innan startanmälningstifen/avanmälningstiden gått ut har du rätt att göra ett ryttarbyte om hästen var anmäld i tid. Senare får inga byten göras. Dock kan överdomare/domare tillåta byte ändå om det finns särskild orsak, t.ex. att ryttaren ramlat av på framridningen och gjort illa sig. Att ryttaren inte gillar storleken på oxrarna duger nog inte som orsak.

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 041
Senast: Bison
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
493
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
779
Senast: Tilly_85
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar